Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liggamma gör jag med och inte med så mycket engagemang. :angel: Jag lägger barnet vid bröstet och somnar om. :p
Det här med att barnet ska sova strikt på rygg och i egen säng följer vi inte alls för tillfället. Vår sömn blev så mycket bättre sen vi började göra allt på vårt eget sätt. :)
Vi är ju duktiga på det där med ryggsovande och egensäng på natten, men sen kör jag också sovandes liggamning hela mornarna :D det är ju dessutom skitmysigt!

Liggamma gör jag med och inte med så mycket engagemang. :angel: Jag lägger barnet vid bröstet och somnar om. :p
Det här med att barnet ska sova strikt på rygg och i egen säng följer vi inte alls för tillfället. Vår sömn blev så mycket bättre sen vi började göra allt på vårt eget sätt. :)

Så gör jag med.

Hon har ont i magen, massor av gaser och svårt att få ut dem. Lutar åt att diagnosen blir kolik. Sambon sover bättre igenom gnäll, mammas famn funkar ofta bättre och jag har ju ett hemligt vapen i form av bröst om det kniper. Hon vill helst småäta hela tiden, men skulle behöva vila magen några timmar emellan.

Ska försöka ta bort vissa grejer ur min kost och se om det gör nytta.

Vad jobbigt för er :( Har ni testat pysventil?

Vi liggammar här med, hela nätterna.. Hon får bröstet och sen somnar jag om direkt när hon käkat och bara håller kvar bröstet och snuttar. Hade det inte varit för att jag måste hålla undan lite bröst för hennes näsa så hon kan andas så hade jag somnat direkt :p
Vi ligger bredvid varandra hela natten, och någon gång så ligger hon på mig.
Idag på förmiddagen så mös vi i sängen och hon ville ligga på mig så la henne där och la en filt över. Tanken var att bara sitta så en stund sen sen däckade vi båda två och jag vaknade av att hon piggnade till nästan 3 timmar senare.

Ikväll har jag varit barnfri i två timmar för första gången sen hon föddes.
Jag drog nytta av att andra bröstet läcker när hon äter från det ena och handmjölkade ut lite. Sen stack jag till stallet själv och pussade på min ponny :love:
Gud så skönt med egentid!
Det gick bra hemma med. Hon åt lite av det jag mjölkade ut på sked då och då men annars låg hon bara och sov hos sin pappa.
Känner mig som en ny människa :D

Vad jobbigt för er :( Har ni testat pysventil?
Japp, det är testat. Problemet är att när hon har ont är det i princip omöjligt att få dit den rätt. Hon sparkar vilt och kniper ihop skinkorna. Inget fel på stunsen i den stussen:D Vi fick läkartid idag för att utesluta att det beror på något vi kan åtgärda. Detta efter en "kul" em/kväll/natt med utbrott varannan timme. Hoppas nästan att de hittar nåt så att vi kan hjälpa henne. Lutar annars åt att prova att ta bort allt mjölkprotein, men det är ju inte helt lätt.

Sjukt smidigt bara stoppa in bröstet i munnen på bebis :D

Igår var vår tjej vaken typ 11-23, sov 5 min här och där annars vaken. Verkade dessutom sjukt uttråkad. Idag sover hon som en stock... Beställde en k'tan bärsjal igår, hoppas den kommer imorgon. Och att den är värd 600, dyrt för lite tyg tycker jag. Eller så är det normalt pris för en sjal kanske.

Vi liggammar här med, hela nätterna.. Hon får bröstet och sen somnar jag om direkt när hon käkat och bara håller kvar bröstet och snuttar. Hade det inte varit för att jag måste hålla undan lite bröst för hennes näsa så hon kan andas så hade jag somnat direkt :p
Vi ligger bredvid varandra hela natten, och någon gång så ligger hon på mig.
Idag på förmiddagen så mös vi i sängen och hon ville ligga på mig så la henne där och la en filt över. Tanken var att bara sitta så en stund sen sen däckade vi båda två och jag vaknade av att hon piggnade till nästan 3 timmar senare.

Ikväll har jag varit barnfri i två timmar för första gången sen hon föddes.
Jag drog nytta av att andra bröstet läcker när hon äter från det ena och handmjölkade ut lite. Sen stack jag till stallet själv och pussade på min ponny :love:
Gud så skönt med egentid!
Det gick bra hemma med. Hon åt lite av det jag mjölkade ut på sked då och då men annars låg hon bara och sov hos sin pappa.
Känner mig som en ny människa :D
Längtar efter att det skall kännas så att åka till stallet. Nu är det mest stress och ångest för att jag vet att lillan mest troligt skriker i högan sky på sin far.

Sjukt smidigt bara stoppa in bröstet i munnen på bebis :D

Igår var vår tjej vaken typ 11-23, sov 5 min här och där annars vaken. Verkade dessutom sjukt uttråkad. Idag sover hon som en stock... Beställde en k'tan bärsjal igår, hoppas den kommer imorgon. Och att den är värd 600, dyrt för lite tyg tycker jag. Eller så är det normalt pris för en sjal kanske.

Bärsjal är så sjukt skönt. Mina hundar är djupt tacksamma för att den finns. Bebis sover gott och man har armarna fria till att göra annat. :) är det en vävd eller trikå?

Japp, det är testat. Problemet är att när hon har ont är det i princip omöjligt att få dit den rätt. Hon sparkar vilt och kniper ihop skinkorna. Inget fel på stunsen i den stussen:D Vi fick läkartid idag för att utesluta att det beror på något vi kan åtgärda. Detta efter en "kul" em/kväll/natt med utbrott varannan timme. Hoppas nästan att de hittar nåt så att vi kan hjälpa henne. Lutar annars åt att prova att ta bort allt mjölkprotein, men det är ju inte helt lätt.

Har ni provat grodhålla över handfat/toa/i duschen? Det har hjälpt oss en hel del vad gäller magknip. Vad gällde att få ut mekoniet i början så var det det enda som gjorde vår kille nöjd och glad. Vi grodhåller vid blöjbyte vilket faktiskt får ner antalet blöjor en del. Bajsblöjor har vi kanske en eller två av typ 5-6 möjliga, mycket kommer i duschen, bara att spola bort. :)

Sök på EC - elimination Communication eller babypottning. Finns lite om det på 1177 numera också eller på hemsidan blöjfri bebis.

Ska ge mig ut på shopping i eftermiddag och se om jag hittar något piffigt som går att amma i. Vi ska nämligen ge oss ut bland folk :p

På lördag så är det julbord med mannens jobb och innan maten så ska vi bowla. Jag sa till min man att säkra så vi kommer i samma lag så kan vi turas om att hålla lillan. Det var inga problem sa hon som planerar allt men hon sa också att det finns en drös med frivilliga att hålla om det behövs :D
Ska bli spännande att se hur det går, främst med bowlingen för jag spelar som en kratta :nailbiting: :p

Har konstaterat att jag är i akut behov av att klippa håret. Det växte som ogräs under graviditeten,nu väntar jag på att få risigt post-preggo hår. När brukar det komma? Jag tycks ha fått lockigt hår nu i samband med graviditeten. Spännande att se om håret även blivit mörkare. Är ljusblond och hoppas så förbli.

Har konstaterat att jag är i akut behov av att klippa håret. Det växte som ogräs under graviditeten,nu väntar jag på att få risigt post-preggo hår. När brukar det komma? Jag tycks ha fått lockigt hår nu i samband med graviditeten. Spännande att se om håret även blivit mörkare. Är ljusblond och hoppas så förbli.

Jag var och klippte mig häromdagen. Kapade en bra bit för nu faller det av... Var likadant sist, tappade sinnessjuka mängder, men jämt över hela huvudet lyckligtvis, och jag har så tjockt hår att det inte gör så mycket, men det är ju lite äcklig när det pågår... I övrigt är det inte påverkat så mycket. Förra graviditeten växte det i olika färger periodvis. Snyggt :cautious:

Har ni provat grodhålla över handfat/toa/i duschen? Det har hjälpt oss en hel del vad gäller magknip. Vad gällde att få ut mekoniet i början så var det det enda som gjorde vår kille nöjd och glad. Vi grodhåller vid blöjbyte vilket faktiskt får ner antalet blöjor en del. Bajsblöjor har vi kanske en eller två av typ 5-6 möjliga, mycket kommer i duschen, bara att spola bort. :)

Sök på EC - elimination Communication eller babypottning. Finns lite om det på 1177 numera också eller på hemsidan blöjfri bebis.
Nu blir det försök med mjölkproteinfri kost under minst en v för att se om det hjälper. Läkaren tyckte att det kunde vara värt det då det just nu bara blir värre och värre men de inte kan se något uppenbart fel.

Nu blir det försök med mjölkproteinfri kost under minst en v för att se om det hjälper. Läkaren tyckte att det kunde vara värt det då det just nu bara blir värre och värre men de inte kan se något uppenbart fel.

Bara en vecka? I normala fall är det minst 2 veckor som man ska utesluta mjölkprotein helt. Men det kanske är olika beroende på vart man bor.
Hoppas liten blir bättre! Och var noga med att titta på alla innehållsförteckningar. Mjölkprotein finns i saker man minst anar.. korv, leverpastej och skumtomtar. Typ.

Bärsjal är så sjukt skönt. Mina hundar är djupt tacksamma för att den finns. Bebis sover gott och man har armarna fria till att göra annat. :) är det en vävd eller trikå?
Instämmer! Jag hade Siri i sjal igår när vi bytte tåg i Stockholm. Två stora resväskor, två axelremsväskor och barnvagn, så himla mycket enklare att lasta på och av tåget när hon ligger och sover i sjalen än att stöka med vagnen.

Jag invigde ergobaby sele idag och gick runt på citygross. A sov hela tiden :p

Hon sover även i stallet i barnvagn så det är smidigt när jag är där :)

Däremot hade hon snuttrejs inatt, vi kunde lägga oss tidigt, runt 22-tiden men hon sov inga långa stunder utan skulle amma hela tiden, så vid 3 gick jag upp och försökte söva med 'guppa' och gå runt istället.. Kl 5 slocknade hon på riktigt och sov sina 4 h....

Bara en vecka? I normala fall är det minst 2 veckor som man ska utesluta mjölkprotein helt. Men det kanske är olika beroende på vart man bor.
Hoppas liten blir bättre! Och var noga med att titta på alla innehållsförteckningar. Mjölkprotein finns i saker man minst anar.. korv, leverpastej och skumtomtar. Typ.
Minst en v sade de, har inget alls hänt tills dess får vi väl tänka om. Har inte ätit choklad sedan i tisdags kväll och tycker att hon varit betydligt bättre hittills idag. Så jag hoppas på choklad som orsak till problemen.

Har laddat upp med mjölkfritt smör, cream cheese, fil mm. Mitt bröd klarade sig, men både leverpastejen och skumtomtarna rök, liksom pepparkakorna och hela satsen med hemgjord knäck. Fick en lista från Bvc med en massa namn på ingredienser att hålla utkik efter.

Hoppas det blir bättre. Alltid trist när de är ledsna. Ägg kan vara en annan sak att prova ta bort om inte komjölksprotein är problemet. Kom ihåg att be om ordentliga kostråd om du ska utesluta komjölk en längre period, är rätt knepigt att få i sig tillräckligt med kalcium bland annat. Syrran valde ersättning när hennes dotter hade allergi, mest för att hon tyckte kosten blev så strulig.

Just för gaser är dock grodhållning guld, för oss iaf. Kan ju vara något att prova iaf.

Jag har inte märkt nåt på mitthår. Mitt kroppshår har dock slutat växa efter förlossningen, så märkligt men himla bekvämt.

H har idag tagit igen sömn efter två vakna dagar där han ibland blev övertrött.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd