Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det nåt problem med din tjej @Matmissbrukaren ?

Nej, inte som vi vet om :)
Hon är med i en studie för att se hur tidigt man kan se om barnet har autism och vad det är som skiljer sig från ett icke autistiskt barn. Hon är med eftersom hon har syskon med autism.
Sen kan det ju visa sig att hon med har det, men det är inget vi vet om nu.

S har nog en tand pågång. Sovit sämre i några nätter och dåligt på dagarna med. Gnällig som tusan och svullet tandkött men ingen feber. Napp spolad i kallt vatten hjälper en liten stund.

Jetlag är sannerligen lite mer besvärlig österut. Inatt låg V vaken och jollrade från typ 23-03. Vi föräldrar pendlade mellan förtvivlan och gapskratt. Helt otroligt att hon kunde ligga vaken och vara nöjd med ingenting så länge. Det var sååå tråkigt. Men ville inte gå upp med henne, onödigt att skapa än mer knepiga rutiner. Sen sov vi till 13:30 :banghead:

Men vilket väder! I mitt tycke bättre väder än LA. :p Min förhoppning om att slippa åkpåse infriades. :D

Jetlag är sannerligen lite mer besvärlig österut. Inatt låg V vaken och jollrade från typ 23-03. Vi föräldrar pendlade mellan förtvivlan och gapskratt. Helt otroligt att hon kunde ligga vaken och vara nöjd med ingenting så länge. Det var sååå tråkigt. Men ville inte gå upp med henne, onödigt att skapa än mer knepiga rutiner. Sen sov vi till 13:30 :banghead:

Men vilket väder! I mitt tycke bättre väder än LA. :p Min förhoppning om att slippa åkpåse infriades. :D

Hemma igen? :)

Ja, hemma behövde jag åkpåse men nu befinner jag mig i Stockholm och det var hemskt så fint väder det var här. Fick skippa åkpåsen idag :)

Vi har varit ute i bara byxor, tröja och solhatt de senaste dagarna. Helt underbart! Siri träffade ett barn på 1,5-2 år idag när vi var på lekplatsen, hon satt i gungan och tjöt glädjeskrik och lutade sig efter henne :rofl: efter en lång stund vågade flickan sig fram och pillade lite på Sirirs hand. Sen satt vi tillsammans i sanden och silade stenar mellan fingrarna :love:

Nu är vi hemma igen!
Borta bra men hemma bäst, främst från Stockholm, finns för mycket shopping där :p
Men vi ska upp igen när hon är 10 månader men då funderar jag på att ta flyget istället. Tåg själv med packning, bebis, vagn och ta sig till sin plats tog en del energi och skapade en del negativ då packet på tåget inte fattade att vagnen kanske skulle stå på golvet på angiven plats och deras små väskor kan åka upp på hatthyllan. Men det löste sig. Jag satte dit vagnen ändå så fick ingen ut sina väskor utan att få det besvärligt. Är det så jättejobbigt att lägga upp den så skyll dig själv, hyllorna finns ju av en anledning.
Alla tester gick bra att genomföra.
Vi är tydligen dom som kommer längst ifrån men jag tycker det är intressant både för deras och egen del så ville gärna vara med.
Nästa gång är det dock i Uppsala, så då ska man lära sig hitta dit också :p

Mini har pratat med mycket människor, sett tåg, klappat katter för första gången (syrran har), shoppat en del och sovit som en stock om nätterna :p

Lite förkyld har hon blivit igen :(
Blev hon precis när vi åkte men nu verkar det lugnat sig lite.

Har fått börja lägga undan stl 62 i kläder nu. Använder nästan bara stl 68 förutom koftor som har en förmåga att vara större i stl.
Provade skor på henne i Sthlm och 16/17 satt perfekt och sååå sött :love: Men onödigt så köpte inga :p

Jag har fått en tid till att operera knäet med nu såg jag. Inte alls länge dit :nailbiting:

Jetlaggad bebis, vilken pärs! Nu hoppas jag jetlaggen kulminerat. Föregående natt var väldigt påfrestande för oss alla.

Alva kör vidare på storlek 62, de är fortfarande lite stora de flesta bodys, men byxor är mer lagom. Har en stickad overall från Newbie som är 68 som vi börjat ha men den är ju för stor i kroppen, dock lagom i benen.
Nu tycker jag dock det är lite svårt att klä henne. Det är väldigt varmt samtidigt som man inte ska få sol på huden för mycket. Långärmad body och byxor känns för varmt ibland och man är ju inte alltid så man kan hålla sig helt i skuggan. Har köpt solhattar iaf som täcker bra.

Alva kör vidare på storlek 62, de är fortfarande lite stora de flesta bodys, men byxor är mer lagom. Har en stickad overall från Newbie som är 68 som vi börjat ha men den är ju för stor i kroppen, dock lagom i benen.
Nu tycker jag dock det är lite svårt att klä henne. Det är väldigt varmt samtidigt som man inte ska få sol på huden för mycket. Långärmad body och byxor känns för varmt ibland och man är ju inte alltid så man kan hålla sig helt i skuggan. Har köpt solhattar iaf som täcker bra.

Körde med tunnare byxa och luftig tröja de varmare dagarna i LA (+30). Använder man bara bomullskläder (eller ja naturmaterial) tycker jag inte det är så svårt att klä heltäckande även i värme. Nu kör vi med byxor och långärmad body eller kortärmad body med tunn tröja. Tycker inte det är så överdrivet varmt, mest skönt och behagligt. :)

Ni har nig acklimatiserat er lite mer än oss andra :)

Kör långärmad body och byxor, H är nästan alltid i skuggan. Solhatten på också. Så märkligt att inte ha overall eller mössa eller åkpåse. Det har man ju haft sen han kom typ!

Vi upptäcker sommaren, gräs är mysigt att dra händer och fötter i. Annars är det nog tänder på g igen, han snurrar och korvar i sin säng på nätterna och vi får kliva upp och vända honom till rätta när han hamnat vilse i den.

Satte in Maxwayen igår och H var nöjd. Men min backspegel skyms (har en passat) kan inte se hur vi kan få till det, nån med samma problem? Åker 4 mil tur och retur (tar ca 1 timme) varje dag så H vill inte sitta själv bak

Vi har nog också tänder på g igen, Siri har svårt att komma till ro på kvällen och är jättegnällig sen vid ett. Men humöret är konstant strålande på dagarna, som tur är!

Undrar om det kan vara tänder på g här också? Det har varit stökigt vid läggning i flera dagar nu. Vill inte somna på kvällarna, lättväckt när hon väl somnat och vaknar och är ledsen ibland. Försökte lägga henne vid ett par tillfällen igår men hon blev bara mer och mer upprörd ju längre tiden gick så det var bara att ge upp. Till slut fick hon sova hos oss, i nestet, som när hon var mindre. Där sov hon gott hela natten.

Lustigt, även här är det problem med insomningen just nu. Har aldrig hänt tidigare. Däremot sover hon fortfarande bra på natten. Men insomningen sker senare och senare för var kväll och under, för henne, ganska stora protester. Jag tror att jag får ta o börja att ha lugna kvällsrutiner och få henne ner i varv i tid. Det är så ovant bara eftersom hon alltid tidigare har somnat av sig själv och sovit som en stock vid 19-20. Men det är väl ljuset i kombination med att även vi föräldrar är betydligt mer aktiva senare på kvällen i jämf med vinterhalvåret.

Vi har haft härliga dagar här med flertalet strandpromenader, picnic, marknadsbesök och utflykter. A älskar att sitta framåtvänd i vår nya BB one-sele och kolla in allt. Och jag älskar att jag äntligen har hittat en sele som min rygg tål. Jag tvivlade starkt på det ett tag.

Satte in Maxwayen igår och H var nöjd. Men min backspegel skyms (har en passat) kan inte se hur vi kan få till det, nån med samma problem? Åker 4 mil tur och retur (tar ca 1 timme) varje dag så H vill inte sitta själv bak

Samma problem här, gäller och vrida huvudet och kolla döda vinkeln varje gång du ska förflytta dig åt höger. Eller kanske sätta upp backspegel förlängning som dem har till när man typ ska dra husvagnar. Men då måste du tänka på den varje gång du ska runda ett hörn eller fickparkera - istället.

S har fått upp sin första tand för 2 dagar sen. Inre helt uppe men den är där. Var jobbig läggning då med och extra gnällig och tuggig men ingen feber eller så.

Tror lillan har två tänder på g. Det har synts som två streck i tandköttet ett bra tag nu men det har inte dykt upp några tänder, däremot en hel massa dregel :p
Men nu känns det som att dom inte är långt borta!

Någon mer som har svårt att skiljas från vissa plagg? Försöker sälja av allt men det åker i sparahögen istället. Försöker verkligen minimera det men allt är ju så fint så jag vill ha kvar det. Behöver ju inte ha kvar det heller eftersom hon är våran sista. Ska man ha fler förstår jag att man sparar men bara för att dom är fina rättfärdigar inte att fylla hela förrådet med bebiskläder :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar