Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror lillan har två tänder på g. Det har synts som två streck i tandköttet ett bra tag nu men det har inte dykt upp några tänder, däremot en hel massa dregel :p
Men nu känns det som att dom inte är långt borta!

Någon mer som har svårt att skiljas från vissa plagg? Försöker sälja av allt men det åker i sparahögen istället. Försöker verkligen minimera det men allt är ju så fint så jag vill ha kvar det. Behöver ju inte ha kvar det heller eftersom hon är våran sista. Ska man ha fler förstår jag att man sparar men bara för att dom är fina rättfärdigar inte att fylla hela förrådet med bebiskläder :p

Jag är glad att göra mig av med nästan allt, men någon enstaka klänning som båda töserna använt har jag sparat för att göra en tavla av eller något :angel:

Tror lillan har två tänder på g. Det har synts som två streck i tandköttet ett bra tag nu men det har inte dykt upp några tänder, däremot en hel massa dregel :p
Men nu känns det som att dom inte är långt borta!

Någon mer som har svårt att skiljas från vissa plagg? Försöker sälja av allt men det åker i sparahögen istället. Försöker verkligen minimera det men allt är ju så fint så jag vill ha kvar det. Behöver ju inte ha kvar det heller eftersom hon är våran sista. Ska man ha fler förstår jag att man sparar men bara för att dom är fina rättfärdigar inte att fylla hela förrådet med bebiskläder :p
Eftersom det är vårat första barn så sparar vi alla kläder tills vi vet om vi ska ha något fler barn. Annars är jag gravt osentimental när det gäller fysiska ting så jag rensar bort det mesta (som inte maken lyckas rädda :D).

Jag sparar det mesta i klädväg, men gör mig av med en del, i vårt tycke, opraktiska klädesplagg. Om det någon gång blir ett till barn så blir det endast pyjamasar med dragkedja och endast omlottbodys i de minsta storlekarna.

Jag sparar det mesta i klädväg, men gör mig av med en del, i vårt tycke, opraktiska klädesplagg. Om det någon gång blir ett till barn så blir det endast pyjamasar med dragkedja och endast omlottbodys i de minsta storlekarna.
Pyjamas med tryckknappar är verkligen värdelöst!

Jag sparar allting typ. Dels ska vi väl ha ett barn till kanske, men också så att det finns kvar när Alva får egna barn tänker jag. Jag fick själv av mamma från när jag var liten, väldigt kul :)

Jag ger bort en av kläderna till en vän som är gravid. Det mesta sparas dock, en del till lillans ev kommande barn och allt ifall vi vill försöka få ett syskon till henne.

En helt annan fråga. Är det någon mer bebis som inte vill sitta eller krypa? Här ska vi bara stå upp och nu har hon börjat "gå" också. Hon vill inte ens sitta på pottan utan försöker resa sig direkt. Hon kommer nog att bli sur för att pojkar kan stå och kissa och inte hon:D Eller kan och kan, det går ju men hon blir så blöt längs benen;)

Min tös gillar inte heller att sitta. Hon ska stå! Ligga på mage är inte heller hennes grej. Vänder sig direkt till rygg och förflyttar sig på rygg.

Nu har jag lämnat henne med morbror. Jag ska gå och få massage. Mycket efterlängtat. :D

Jag ger bort en av kläderna till en vän som är gravid. Det mesta sparas dock, en del till lillans ev kommande barn och allt ifall vi vill försöka få ett syskon till henne.

En helt annan fråga. Är det någon mer bebis som inte vill sitta eller krypa? Här ska vi bara stå upp och nu har hon börjat "gå" också. Hon vill inte ens sitta på pottan utan försöker resa sig direkt. Hon kommer nog att bli sur för att pojkar kan stå och kissa och inte hon:D Eller kan och kan, det går ju men hon blir så blöt längs benen;)
Vi hade en ganska lång period av bara stå och "gå". Men sen kom försöken till kryp på allvar. Så nu är fokus främst på det. Däremot ser jag inget intresse alls till att försöka sitta själv.

Siri sitter gärna själv, men allra helst ska hon stå och gå! Hon står lite på alla fyra men inget krypande än. Ligger hon på rygg är det mest situps varvat med lite ilska :D

Ebba sitter gärna, vänder sig, vrider på sig men kryper inte än.
Storasyster kröp inte heller. Hon hasade runt på rumpan tills hon var 16 månader och började gå.

Vad har ni andra testat på för blöjor nu? :)

Vi har kört med libero hela tiden och dom funkar super. Något enstaka paket Pampers. Men sen ser man som nu tex jättebilliga blöjor på City Gross som är på extrapris. Några Bamseblöjor. Å då kliar det i fingrarna för att spara några kronor även om jag alltid köper med rabatter annars med.
Är det någon som testat dom? Vad tyckte ni? Slösar ju inte mer än nödvändigt på något så tråkigt som blöjor :p

H sitter stabilt och ålar runt, försäker knäcka krypkoden. Vi låter honom inte använda gåstol eller liknande för att inte uppmuntra till att gå. Barn som inte lär sig krypa missar motoriskt och löper större risk för dyslexi. Min mamma som jobbar i 6 års har "krypskola" med de barnen som inte gjorde det som små.

Vill inte låta förmanande men är så intresserad av det motoriska. Vi var hos sjukgymnasten i måndags (Hs skallassymetri från födseln är nu borta) och det hon beskrev ang barn idag är skrämmande. När vi var små hade 1 av 10 ska,lassymetri, nu har hälften det tex. De plockar bort de svåra momenten nör de testar motorik på bvc för barnen inte klarar det osv.
Idag säger många "barnen lär sig det till slut, man behöver inte träna" men det är inte sant enl henne. Barnhemsbarn i tex Ryssland kan inte ens sitta vid 1,5. Jag fick lite olika övningar för att utmana H att våga tappa balansen och hitta densamma. Han är lite försiktig.

H sitter stabilt och ålar runt, försäker knäcka krypkoden. Vi låter honom inte använda gåstol eller liknande för att inte uppmuntra till att gå. Barn som inte lär sig krypa missar motoriskt och löper större risk för dyslexi. Min mamma som jobbar i 6 års har "krypskola" med de barnen som inte gjorde det som små.

Vill inte låta förmanande men är så intresserad av det motoriska. Vi var hos sjukgymnasten i måndags (Hs skallassymetri från födseln är nu borta) och det hon beskrev ang barn idag är skrämmande. När vi var små hade 1 av 10 ska,lassymetri, nu har hälften det tex. De plockar bort de svåra momenten nör de testar motorik på bvc för barnen inte klarar det osv.
Idag säger många "barnen lär sig det till slut, man behöver inte träna" men det är inte sant enl henne. Barnhemsbarn i tex Ryssland kan inte ens sitta vid 1,5. Jag fick lite olika övningar för att utmana H att våga tappa balansen och hitta densamma. Han är lite försiktig.
Åhå, så intressant! Vad var det för övningar du fick?

Vår tjej sitter superstadigt själv och har gjort i några veckor. Rulla kan hon med och krypa, bara väldigt kort för sen blir hon arg. Inga tänder än alls.

Ang blöjor kör vi bara libero soft touch, tycker de är bra :) de är väl "dyrast" men jag tycker faktiskt att blöjor är billigt. Jag trodde att man köpte blöjor för typ 2000 i månaden innan vi fick barn så när vi väl skulle köpa tyckte jag det var sjukt billigt.

Vad är det för rabatter förresten? @Pontevecchio och @Matmissbrukaren jag har aldrig sett/använt blöjrabatt, visste inte ens att det fanns. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar