Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi mätte senast för 1 månad sen. Han hade ju en liten dipp 2 månader sedan, antar att han tar igen det nu. :biggrin:
Han är 6 månader, nyfödd var han 53 cm och 3300gr till 68.5 cm och 7520gr.

I helgen sov bebisen som en stock men sista två nötterna har han varit väldigt orolig och vaknat ofta. Inatt fick han ligga bredvid mig istället för i sin säng och han låg nära nära. Har blivit rätt mammig och det känns som ett utvecklingssprång.
Vi har också en bebis med lite större närhetsbehov för stunden. Läste i Wonderweeksappen att de har ett litet "minisprång" just nu, kan ju förklara saken.

Haft barnvakt för första gången. Faster som passade under tiden vi surfade. :) Barnvaktandet gick super och surfandet sådär :p Svårt med tekniken och jag är alldeles för otränad, men roligt hade vi!

Extravägning av My igår. Fröken hade gått upp 130 gram på en vecka, så nu var bvctanten nöjd.
Har även börjat introducera lite vanlig mat igen. Ungen verkar ha fått tillbaka intresset, för nu sitter hon konstant gapandes. Är man inte snabb nog med skeden så försöker hon slita åt sig tallriken :D

Det
Har en Cresent comfort med fasta hjul. Har en hård ligglift som vi la undan för 1 månad sen. Nu är han för lång för den. Går att vinkla ryggen nästan helt, men han halvsitter ju för det mesta i den nu. Fick med överdel som går att använda som lock till liggdelen och omvandla till åkpåse i sittdelen med dragkedja. Har ett parasoll med och regnskydd. Förvaringen under var rymligare än jag först trodde. Två matkassar och toarulle 8p får plats :)
Har även en förvaringsficka i suflettens "rygg" som jag inte riktigt förstår vitsen med.
Väldigt nöjd med den än, väldigt bekväm och går att svänga utan att behöva lyfta på framhjulen ständigt även om en fjäder fick för sig att hoppa bort igår... Inte lyckats få dit den igen så får se hur länge den håller nu.
Edit: även vändbar med handtaget ist. för att vända hela sitsen.

15-4-1_23042013085826_360.jpg
det är inte luftutsläpp/tittlucka i förvaringen på suffletten då?

Vi mätte senast för 1 månad sen. Han hade ju en liten dipp 2 månader sedan, antar att han tar igen det nu. :biggrin:
Han är 6 månader, nyfödd var han 53 cm och 3300gr till 68.5 cm och 7520gr.

Min tösabit börjar komma ikapp hon med. Vägde henne här hemma, med kläder och blöja för en stund sen men då vägde hon 7,4!! En viktökning med nästan 1 kg på tre veckor trots magsjuka :p
Får se vad hon väger på nästa besök men det är ett tag dit.

Alva har fattat smak för mat nu iaf och mumsar glatt i sig det jag äter om hon får smaka. Igår blev det lax och potatisgratäng som hon fick lite av. Behöver tydligen inte vara puré heller bara det är mjukt.
Pappan har haft henne ensam 4 h idag när jag var på hopptävling vilket gick bra förutom att han inte fick i henne ur flaska. Men hon verkade inte hysterisk trots matbrist men nästa gång jag ska jobba är det ju 8 h så då måste han ju få i henne. Min mor lyckades i fredags när jag jobbade 4 h så det borde ju gå tycker man :)

Alva har fattat smak för mat nu iaf och mumsar glatt i sig det jag äter om hon får smaka. Igår blev det lax och potatisgratäng som hon fick lite av. Behöver tydligen inte vara puré heller bara det är mjukt.
Pappan har haft henne ensam 4 h idag när jag var på hopptävling vilket gick bra förutom att han inte fick i henne ur flaska. Men hon verkade inte hysterisk trots matbrist men nästa gång jag ska jobba är det ju 8 h så då måste han ju få i henne. Min mor lyckades i fredags när jag jobbade 4 h så det borde ju gå tycker man :)
Siri vägrade flaska en lång period. Nu kan hon dricka ur flaska ibland men hon föredrar alla gånger pipmugg! Vi har en variant som hon måste suga lite för att det ska komma, så det inte rinner för fort (det uppskattas inte). Så får han inte det till att funka så kan det vara en lösning :)

Siri vägrade flaska en lång period. Nu kan hon dricka ur flaska ibland men hon föredrar alla gånger pipmugg! Vi har en variant som hon måste suga lite för att det ska komma, så det inte rinner för fort (det uppskattas inte). Så får han inte det till att funka så kan det vara en lösning :)

Vår stora tös föredrog också pipmugg framför flaska i många lägen. Men helst en enkel billig typ Ikea, det rann lätt, lata unge :D

7 mån idag och H säger nu Mam ma mammamama mamma :love:

Annars springer jag på massa arbetsintervjuer och pusslar med mormor ich farmor för att få ihop det. Hoppas landa ett jobb snart så jag och H kan njuta av våren sen och bara chilla sista månaderna på FL. Sista månaderna... Jösses

Tror han provade det med :p Tror att hon inte var jättehungrig eller så ville hon inte ha ersättningen (min mamma gav mjölk från frysen).

Nu är jag helt slut efter en lång dag på Karolinska. Gjort massa tester på lillan och imorgon blir det fler. Blev bla salivprov, utvecklingstest, mäta huvud, EEG-test och MR på hjärnan. Dom skulle skicka bild sen på hur hon såg ut med EEGpropparna på huvudet :D
Fick lov att ta bild på MR-plåtarna. Titta så sjukt alienlikt med ögonen på bilden ner till vänster :D
AQFAAAAC-ixodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ2MjMxMDcwNzM2Ml81NzI5MTczYzJhNmIyMjJiNWE3Zjk4YzUuanBn

Vi åkte tåg upp och det gick rätt okej. Hon är lite förkyld så lite gnällig men hon sov en del som tur var. Jag passade på att vila med då hon fick sitta i selen :)
AQFAAAACROZodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ2MjMwOTgxMTg1NV81NzI5MTNiZmRkZjJiMzRkYmUzZGZhZDkuanBn

Får se vad som väntar för tester imorgon. Lillan sover som en stock och det lär jag med göra om två minuter :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar