Ha ha ha. Visst är det underbart det där med smärtan.
Inte förrän jag var på själva förlossningen så kom jag ihåg hur ont det faktiskt gör. Där och då ångrade jag mig men det var ju så dags då.
De sista tio minuterna så gjorde det djävulskt ont (från 4 cm öppen till lillan var ute tog det ca 45 min).
Har haft snabba förlossningar även när det startat av sig självt men då
har det inte gjort alls så ont. Men när jag blir igångsatt med det där droppet så gör det något fruktansvärt ont de sista centimetrarna.
Det värsta är att personalen förstår inte/tror inte att det gör så ont som det gör. Dom tänker väl antagligen "Vadå ont, det är ju bara 4 cm öppet". Men jag vet att rätt som det är så är jag fullt öppen.
Så hur fantastisk personalen än var så upplevde jag också att de inte riktigt lyssnade när jag sa att det kommer gå fort.
Men för att återkomma till det jag tänkte skriva från början så tänkte jag då under förlossningen och dagarna efter att "Aldrig mer" och om det mot förmodan skulle bli en gång till så blir det kejsarsnitt om jag måste bli igångsatt. Men nu åtta dagar efter förlossningen så tänker jag "Ja, ja skulle jag gå igenom det en gång till så är det ingen större fara. För sååååå ont gjorde det ju inte"
(Hur korkad kan man liksom bli
)