Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja jag kan nog helt ärligt säga att det var den värsta smärtan jag känt i mitt liv. Hade haft värkar i drygt 2 dygn och de sista timmarna innan snittet kom de utan uppehåll så jag fick ingen chans till vila mellan värkarna. Dessutom kräktes jag nåt oerhört, magen vände sig ut och in även efter att jag kräkts upp allt innehåll i magen. Men nervsmärtor slapp jag som tur var. Det enda jag kände av var mina magmuskler i ett par dagar, det kändes som att jag gjort tusen sit-ups. Efter fyra dagar på bb åkte vi hem och redan då hade nästan all "träningsvärk" försvunnit.

Skriver en snabbis från mobilen, ligger här på bb med världens sötaste!! Får se om det blir någon sömn för mig, ligger och lyssnar om han rör sig eller andas, så rädd att nått ska hända honom. Men båda måste få lite sömn :p

Han kom ut med raketfart kan jag säga, berättar mer då jag kommer hem från bb. Bild kommer då också ^^

Tack alla :):)

Ja men då bestämmer vi så! :D

Zandrix: Stort grattis till er och er pojk! Det ska bli så kul att se en bild på ert underverk och få höra hur det gick!
Det måste kännas så härligt att äntligen ha er efterlängtade lilla bebis hos er :love:

längtar tills man får se en bild på den lille killen, och skönt för er att det gick bra.

Ja den känslan glömmer jag aldrig, vet själv hur jag vaknade vid tre på natten och såg inte indra andas och skrev på mamma som låg i sängen brevid att indra var död och andades inte men mamma gick upp och kollade och hon var så levande hon kunde bli utan låg bara och sov, dessa små andetag såg man knappt och man blev helt nojjig verkligen. Man var så rädd att något skulle hända sin underbara skatt att man inte kunde slappna av en minut.

Oja det gör man verkligen, men dessa små barn ser man knappt när dom andas eller hör dom inte heller så man blir så orolig men det är bara normalt för man är ju ändå mamma till det lilla undret och man är så orolig.

så då var det ett pm till dig med nummer :p

Till er andra då.

Vill ni med köra med detta? är väl kul att få vet när det kommer ner bebisar utan att vänta i flera dagar? Är jätte smidigt tycker jag och eftersom man pratat sen typ i början av sin graviditet med alla så blir man lite orolig med hur det går.

Jag tycker det är en jätte bra ide :laugh:

kl.
Förlåt för min inaktivitet den senaste veckan.
Jag har haft en skål gröt mellan ögonen, det har varit svårt att tänka klart. Och ännu svårare att försöka skriva någolunda sammanhängande...
Idag känns det mer som om jag har en kokt potatis i huvudet så det går lite bättre med allting ;)
Har ni också känt er totalt blåsta? För jag känner mig verkligen jätte korkad :o

Jag tror det heter sömnbrist. ;)

Det är nog olika, min bebis sov på nätterna mellan amningarna varannan timme, så jag var som en duracellkanin när jag läkt ihop efter förlossningen. Fick så sjukt mycket energi när jag inte var gravid och behövde släpa runt på en stor mage längre!

Kl*
Igår em hade jag ju molvärk hela eftermiddagen och även lite på kvällen till och från. Har ju haft molandet innan med, men nu satt det i flera timmar i streck, det har inte hänt innan.
Var öm i magen igår på kvällen och försökte jag sätta mig mer upprätt med hjälp av magmusklerna så kändes det som jag har världens träningsvärk.
Skum känsla.
Hade mer sammandragningar på kvällen, inte så kraftiga och inte smärtsamma, men magen var hård typ hela tiden.

(Jo, jag skrev detta igår, men det kan ha "kommit bort" bland all babylycka, därav att jag upprepar mig lite ;))

Idag har jag haft sammandragningar till och från och lite småmolande som kommer och går. Magen känns på något sätt mindre och ibland känns det som att jag ska tappa den, för att hela magen liksom trycks neråt på något vis.
Så, ja, nu har jag nog börjat känna av den där tryckande känslan som folk pratar om, men det känns väldigt skumt när det ibland känns som att magen snart trillar ner till knäna.

Det är 5 dagar kvar till BF nu, så vi får se vad som händer, om något händer snart.

Håller tummarna för dig :)

Här har jag också haft lite sammandragningar, men har ju inte BF förrän 9/10 så bebisen får gärna snällt stann kvar ett tag till.

haha inte bara kännt mig blåst utan vet att jag blivit det med :rofl:

Jag och sambon gick i affären för några dagar sen och handlade som vanligt och när jag kommer till sylten så frågar jag sambon om vi skall ha jordgubbs sylt med så man har hemma.

Sambon bara kollade på mig med sne blick och frågade vad man tänker med just nu för vi har aldrig köpt jordgubbs sylt i affären med tanke på att vi enbart gör själva och har alltid det hemma :eek:

Så ja man kan bli helt kokobäng som min dotter snällt säger till mig i bland om jag gör något konstigt, " mamma du e kokobäng nu" haha

Hur skall man orka med detta mer...

Min dotter som är i den fina åldern 3 år (förjävlig ålder) gör mig både arg och ledsen och nu när man är tung i kroppen och hormoner sväller över och man är trött jämt går verkligen inte bra tillsammans.

Känner mig extra trött i dag och min dotter har bråkat så det står härliga till i kväll. För det första så har hon börjat slå sin nattlampa i väggen och det gör hon från att hon lägger sig tills hon somnar ( tar ca 15 min) och har försökt prata med henne att den kan gå sönder och då kan vi inte köpa nya hela tiden för att man inte låter dom stå vid sängen. Och tillslut fick jag nog i dag och tog ut lampan när hon höll på och vilket liv det blev.

Hur får man energi och tålamod till detta?

Det är ju verkligen inte det ända vi får stå ut med utan detta händer asså flera gånger om dagen att hon förstör saker och INTE vill lyssna när vi pratar med henne :eek:

Skall bli skönt att snart slippa vara gravid :bow:

Tre års trots :) Vet hur härligt det kunde vara med denna trots på arbetet ibland. Då testas verkligen ens tålamod, men det brukar ju gå över.

Grattis till bebis! Jag är inte alls avis:angel:

Ca tre veckor kvar till BF här. För tillfället sitter jag uppe med en liten sjukis som feberyrat, hoppas hon sover länge imorgon!

kl.

Phu för dessa sammandragningar :crazy:
Om någon skulle se mig hela tiden på mina morgonpromenader med hundarna så skulle dom tro att jag var knäpp :D
Stanna och vila, för att sedan gå några hundra meter och sedan stanna igen. Hundarna får nosa mer nu än dom någonsin har fått gjort förut :o Så dom verkar ganska nöjda även fast jag är i farmor Agda med rullator klassen ibland när vi är ute och går :D

Igår slog det både mig och min man att shit vi ska bli mamma och pappa snart :love: Veckorna rullar på så snabbt nu på slutet, jag är redan i vecka 32!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 139
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka