Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Jaha nu har vi inte hört något från dig sen igår...är det bebis på G??? Du måste iallafall försöka gå in och säga till om det börjat på riktigt, eller det gäller alla här inne så vi vet vad som händer för i våran förra tråd när jag väntade sist körde vi med en raportör som sa till när dom små liven kommit ut..

Ja, det kanske är så det känns med ett tryck neråt då..? :p Jag har tänkt mig att det ska vara en lite annan känsla, mer som, ja, ett tryck, men det kan ju helt enkelt vara så att det här är den känslan. För visst är h*n där nere och bökar.

Kanske ska man ligga på lur och grabba tag i delen som snabbt kilar ut så att man kan fiska ut resten av bebisen? Tror du att det funkar? ;)

Hur funkade det med rapportörer i din förra tråd?

Zandrix: Jag hoppas att det är bebis på G och inte några andra lördagsnöjen! ;)

Det går till knäna ungefär med en knäppning framtill ungefär lite mindre än halva. Inte så tjusigt kanske, men det får funka!

Hoppar in lite snabbt via mobilen för att uppd lite om vad som hänt (försöker hålla ögonen öppna, tror inte sömnpillret lämnat kroppen än..)

Fick värkar tidigt igår, vid 02.40 ungefär, så pass att jag vaknade av dem, sedan låg jag där med en otrolig smärta i nedre delen av ryggen. Ringde förlossningen och de bad mig stå ut några timmar med varmt bad och alvedon. Kom in sen runt 9-10 och var öppen 3cm. Så jag fick stanna. Men värkarna blev sämre.. fortfarande bara 3cm öppen på kvällen och jag hade ju kämpat länge och väl utan sömn, var helt slut så tanken om att skita i allt var lockande, men då gav dem mig lite att sova på efter de konstaterat på ul att Lillen där inne har för lite fostervatten såhär på slutet och det gör tydligen saken mer klar om att de ska försöka påskynda förloppet idag genom att ta hål så att vattnet går. (Råkade somna då jag skrev detta, ja så trött är jag än, Hehe.

Men jag har ju en som kan fungera som informatör här som jag har på fb ;)
Skriver nog mer på fb om det som händer för att det är smidigare.

åå!!

Snart får du se din bebis! :love:

Hoppas värkarna kommer igång snart så den kommer ut fort!

Ja i min förra tråd funkade det så att vi säger att du och jag byter mobil nummer och när jag ligger på förlossningen och det kommit ut en liten bebis så skickar jag ett ett sms till dig och skriver lite om hur det gick tex

Vad det blev
Hur lång och vikten var
Om allt gick bra

Så gick du in och skrev till alla här inne så alla fick veta och sedan när du fått en bebis så skickade du samma till mig så gick jag in och skrev infon här inne.

Det var himla smidigt och kul faktist att man fick veta så man inte satt på andra sidan skärmen och var så nyfiken på hur det gick när man inte hörde av något från en person :D

Åh det är på gång iallafall, hoppas dock att det g¨r lite fortare nu när dom tar hål på vattnet för inget kul att ligga länge och ha ont..

Massa styrke kramar till dig nu och hoppas allt går bra för er alla :laugh:

Nä sånt bryr jag mig inte heller om ifall det inte är så snyggt men huvudsaken är ju att det funkar smidigt för man känner sig ändå inte så sexig dom första dagarna efter förlossningen haha

Haha nä jag är mest glad att jag får börja arbeta bort kilona sen igen. Idag är det full fart här på gården. Utrensning pågår i skjul och bodar. Sambon ska hjälpa grannen nästa helg som ska sälja ut veteranprylar med mera så sambon ska lasta en kärra här och hoppas på att kränga något.

Jo det skall bli himla skönt att få börja arbeta bort alla kilon man lagt på sig fast det kommer jag nog inte sätta igång med fören kanske två veckor efter som sist för jag tror inte jag vill börja direkt när bebis 'r ute för det är så mycket annat man skall hinna med då och kroppen behöver nog vila lite och man blir ganska trött efter förlossningen om det inte rullar på smidigt hemma sen.

Men som tur är finns mitt motionsband till hjälp medans bebis sover :rofl:

Åh vad spännande! Höstbebis nr 2 är äntligen på väg ut i världen! :banana::love:
Vi får hålla tummarna för att allt kommer igång ordentligt nu när vattnet gått! Spännande värre! :laugh:

Bed_of_Roses: Åh, ja, men det är ju smidigt. Det är ju som sagt lite kul om man inte bara får sitta och undra bara för att någon inte är aktiv en dag eller två. För det händer ju att man har annat för sig ibland och "glömmer bort" datorn.
Du kanske vill bli min informatör? :laugh: Eller är det nån annan som känner sig manad? Eller ja, tycker ni att det är intressant alls att glra så, tjejer?

Kl*
För övrigt så hat jag haft molvärk hela eftermiddagen idag och även en del på kvällen. Innan har det ju kommit litegrann, försvunnit och så kanske kommit lite till senare under dagen, men nu har det alltså suttit i flera timmar i streck.
Magen känns lite lagom öm nu kan jag säga, även om det är lugnt för tillfället. Men det räcker att jag spänner den lite så kommer det tillbaks lite och försöker jag sätta mig upp med hjälp av magmusklerna så känns det som att jag skulle ha träningsvärk i magen..
Så, vad tror vi detta leder till? Jag hoppas att det är ett tecken på att det inte är allt för långt kvar tills bebis kommer :love:
Jag ska till min BM nu den 12e igen och fortsätter det såhär kanske hon vill kolla hur det har utvecklat sig, eller vad tror ni, ni som varit med om detta innan? Det vore ju kul att få veta om det hänt något av intresse, eller hur man säger.

Ja men visst kan jag det, jag skickar ett pm till dig med mitt nummer så får du skicka sen när din söta bebis kommit så man kan informera här inne så skickar jag till dig sen. Ni andra här inne kanske vill göra så med så att vi slipper sitta och bli lite nervösa om hur det går hehe

Äntligen en bebis till här inne, hoppas allt gick bra och stort grattis zandrix till pojken eran. Längtar att få höra hur det gick och vad du tyckte om allt

Det har det, man får mycket mindre ont av planerade snitt än akuta. Det är rätt stor skillnad, som jag har förstått det.

Sen kan det vara olika beroende på hur nerverna skadas också, men den stora skillnaden, som jag har förstått det, är mellan planerade och akuta snitt. Gör man ett planerat snitt brukar man, som jag förstår det, räcka med vanliga värktabletter efter några dagar, det gör man nog sällan efter ett akutsnitt.

Här får de som genomgår ett planerat snitt en dos med morfin som ska hålla i upp till ett dygn ihop med bedövningsmedlet i ryggen. Självklart får man väl mer morfin om det skulle behövas men enligt min bm brukar de snittade klara sig på det morfinet och sen bara alvedon och diklofenak.

Jag blev akutsnittad med sonen men mådde otroligt bra efteråt. Sonen är född halv tio på kvällen, vet att jag fick morfin senare på kvällen när bedövningen började släppa. Men efter det klarade jag mig på enbart alvedon. Var uppe och fick duscha och de tog katetern vid niotiden på morgonen efter och klarade mig själv efter det. Kändes som en grym träningsvärk i magen men inget mer. Så det är säkert individuellt hur man mår :)

Jag blev akutsnittad med sonen men mådde otroligt bra efteråt. Sonen är född halv tio på kvällen, vet att jag fick morfin senare på kvällen när bedövningen började släppa. Men efter det klarade jag mig på enbart alvedon. Var uppe och fick duscha och de tog katetern vid niotiden på morgonen efter och klarade mig själv efter det. Kändes som en grym träningsvärk i magen men inget mer. Så det är säkert individuellt hur man mår :)

Av ren nyfikenhet, hade du väldigt ont när du skulle snittas, och hur länge hade du haft det? Funderar på om det kan påverka, att nerverna kanske blir mer uppochner ifall man skär av dem just när de signalerar smärta för fullt. För jag tyckte absolut det var nervsmärtorna som var värst, själva såret gjorde inte så ont, men smärtorna från de avskurna nerverna var hemsk, det var så att det nästan svartnade för ögonen när värktabletterna släppte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 139
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur