A
annakarinlarsson
Vår älskade lilla ponny har fått problem med hosta denna vintern Hon hade det även förra vintern men då var det bara litegrann. Trodde det skulle bli likadant i år igen men på bara ett par dagar blev hon mycket sämre så vi fick snabbt en tid till djursjukhuset. Där sa de att hon hade kvickdragssymptom, vilket var precis vad jag trodde... På papperet skrev veterinären dammallergi... De gick såklart ner med endoskopi och tittade i halsen också, där det var en del slem. Nu har hon fått Flutide inhalation samt Ventipulmin slemlösande i snart två veckor. I lördags tog vi bort Flutide och hon får bara slemlösande... Hon går ute så mycket som det bara går, från tidig morgon till sen kväll, vi har bytt hö och hon har bytt till boxen närmast ytterdörren. Känner att vi har gjort vad vi kan just nu. Hon verkar mycket bättre och min dotter har skrittat henne men så fort hon blir det minsta ansträngd så kommer hostan tillbaka Därför funderar jag över andra "mediciner", har sett att vissa skrivit om alger och något som hette Breathe Free. Undrar därför om någon vill dela med sig av tips/erfarenheter från något "hostpreparat" .. Kan ju nämna att det även är en fångponny, det vill säga en ponny som väldigt lätt utvecklar fång, så inget får innehålla någon sockerart av något slag..
Jättetacksam för svar!
Jättetacksam för svar!