Hosta hos hund?

Seabaz

Trådstartare
Min hund hostar ibland (läs: ganska ofta) efter att han har ätir och eller druckigt. Det är precis som om han sätter vattnet i fel strupe... Han liksom torrhostar/rethosta.

Det låter jättehemskt.
Igår fick han så då gav jag honom en köttbulle att "svälja ner" med. Jag vet ju själv hur det är att ha rethosta och bästa sättet att bli av med det är att dricka eller äta nåt.
Och då försvann den. Men jag kan ju inte ge honom köttbullar hela tiden...

Detta har hållit på sedan han var valp men veterinär sa då att det inte var någon fara.
Sedan har jag inte tänkt på det så mycket förrän senaste månaderna då jag tycker det händer oftare och sitter i längre??

Jag ska kolla upp honom när jag får råd men någon som har en idé på vad det kan vara?
 
Sv: Hosta hos hund?

Min hund (nyss fyllda 13) hostar efter hon druckit vatten. Och har gjort det i hela sitt liv =) Veterinären säger att vissa hundar gör det, andra inte. Varför hon gör det vet ingen men hon lider inte av det...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 845
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 322
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp