Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är det ca 9 grader här.
Häst 1: 250g mark todd ( total boxvila )
häst 2: 370g ( ? ) horseware ( inte riktigt säker på hur tjockt detta täcket är )
Jag svarar för mig, vet inte hur andra resonerar.Är det bara jag som tvättat stalltäcket och hängt undan vintertäcket (200 g) och knappt ens använt ngt övergångstäcke? Måste hästarna ha bomulltäcken på natten o regntäcken på dagen tills temperaturen är över 20 C dygnet runt utan minsta risk för en vindpust?
Är det bara jag som tvättat stalltäcket och hängt undan vintertäcket (200 g) och knappt ens använt ngt övergångstäcke? Måste hästarna ha bomulltäcken på natten o regntäcken på dagen tills temperaturen är över 20 C dygnet runt utan minsta risk för en vindpust?
Inte kan det väl bara vara min häst som beter sig som en häst trots han är klippt?
Ang stalltemp så har vi aldrig under + 3 på vintern oavsett hur kallt det är (stenväggar...) men det är inte heller så himla många grader mer nu, uppemot 10. Blir det - 8 en natt så är det kanske 2-3 graders skillnad som max mot milda nätter, det märker knappast hästen av väl? Varför täcka då för att det är kallt ute?
På sommaren kan vi oxå ha under 10 på dagarna eller kyliga vindar, inte behöver jag lägga täcke på honom då, gör ni?
Just nu är det ca 9 grader här.
Häst 1: 250g mark todd ( total boxvila )
häst 2: 370g ( ? ) horseware ( inte riktigt säker på hur tjockt detta täcket är )