hösilage med örter?

J

Jenni73

Halloj,

Jag har snackat med en kille som vi ska boka hösilage hos för nästa år(eller säsong) och han har ett hösilage med örter i. När jag snackade med honom satt han inte hemma så han kunde inte se vad det var för örter.

Vad brukar det vara för örter? Är det ok att ge det till ett dräktigt sto tror ni?

//Jenni

De brukar vara rätt harmlösa örter. Finns örtblandningar för insådd man kan köpa, jag har sådan på vallen i beteshagen (inte jag som sått) och hitills har jag inte hittat en enda ört som egentligen anses ha någon specifik verkan. Däremot tycker hästarna det är trevligt med variationen och går och plockar 'lite av varje' (utom nåt blått som jag inte ens vet var det är).

Så jag tror att du kan vara helt lugnt och att din häst bara kommer tycka det är trevligt med variationen. Men känner du dig osäker är det ju bara att kolla upp alla örterna.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 224
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?