Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bumpar upp tråden med att fråga vad som hände med butiken i Upplands-Väsby? Jag var där förra veckan och det fanns bara en affisch och våningsskylt på hissarna kvar.
Trist...Den stängde i höstas.
Jag handlar inte på Horze längre, för mig är det en principsak att inte stödja dem.
De säljer husdjurstillbehör som inte är lagliga i Sverige vilket jag tycker är riktigt trist! Det handlar om burar som är mindre än tillåtna minimum enligt jordbruksverkets bestämmelser (och då är det som för många andra djurslag att minsta tillåtna är väldigt litet...)
Tråkigt. För jag har ett par täcken därifrån som har varit riktigt bra.
Fast om man köper en bur ser man väl till att köpa en tillräckligt stor
Horze sålde stackel till hund, vilket jag observerade och ställde till spektakel om förra sommaren. De plockade bort varan på den svenska sidan efter det.
I övrigt har jag handlat en hel del där, oftast problemfritt.
Alla gör inte det, de litar på att det inte säljs produkter som inte är lagliga.
Jag tycker absolut att köparen ska ansvara för sina djur. Men jag tycker också att det är riktigt fult av en butik att ha produkter i sitt sortiment som inte är lagliga, för att kunna sälja lite mer och tjäna pengar. Det går ut över djuren och det tycker inte jag är okej.
Menar du att de säljer burar som inte är lagliga för något djurslag alls?
De säljer ”kaninbur” enligt egen beskrivning som är långt ifrån godkänd för en kanin.
De säljer ”kaninbur” enligt egen beskrivning som är långt ifrån godkänd för en kanin.