horseware-storlekar

Sv: horseware-storlekar

ponnyn har 130 i HW täckena och 135 i andra.. de sitter perfekt! storhästen å andra sidan har 145 i alla täcken, även HW.

måste fråga, ni som har typ 175 cm hästar som inte är jättegrova vad har ni för strl i HW täcken till dom??

Fast vanliga byxor i stl.40 är ju inte alltid heller alltid lika stora.

Jag tycker att Rhino är lite större än Amigo, har 145 av båda till ena hästen, men det kan ju vara mina exemplar som är sådana. Det som är bra är att de har en sort med extra bred bog, Rambo XL, det enda täcket hittills som passar mitt breda sto i bogen.
Min märr har 7,3 o extra vid bog- är nu snudd på för litet:angel:
165 alltså:idea:

Har fått flytta framknäppningen o sytt ditt en sån där lapp fram.
Val har 155 6,9 o kan ha ett täcke under.

Min är iofs bara 172 men stor. Han har 155-165 i de jag har men köper jag ett nytt så blir det 160. :)

Min märr har 7,3 o extra vid bog- är nu snudd på för litet:angel:
165 alltså:idea:

Har fått flytta framknäppningen o sytt ditt en sån där lapp fram.
Val har 155 6,9 o kan ha ett täcke under.

Oj, då måste hästen verkligen vara bred i bogen om den inte kan ha Rambo XL i bogen, min har också 7,3 i sitt XL täcke. När jag provade ut sadel till henne sa sadelmakaren att det var det bredaste halvblodet hon sett, kul att det finns ännu bredare;) Nu går hon "bara" som avelssto, så jag använder bara ett täcke på vinterhalvåret, annars var hon dyr i drift med specialbeställningar på allt när hon reds.

Nja. Hela hästen är stor ca 185 cm. Den på avataren

Skulle sätta på pyjamas igår för första ggn efter sommaren o gjordarna räckte inte till. så hon fick sova naken- orkade inte leta rätt på ett annat:angel:

Jag har 130 i HW och 135 i andra så jag upplever inte det som att de är stora, rymliga ja, men inte så mkt större.

Min är precis likadan och den förra jag hade hade 145 i andra täcken men i HW fick han ha 140 för 145 var för långa på honom...

jag har stl 145, 155 funkar ju också även 140 tror jag :D

KL
På det svarta med hals(blixtlås) fick jag sy ut halsen. De är inte gjorda för dressyrhalsar:rofl:

Min häst har vanligtvis 155, och har det även HW fast det är aningens stort.

Hm, har funderat hit och dit på dessa storlekar... Jag ska köpa ett Rhino wug turnout, blev helt kär i det brunrutiga :love: Är det ett bra övergångstäcke (200 g)? Min häst är ca 120 cm över ryggen och har normalt storlek 125 (vilket brukar vara liiite för stort för honom). Kan det då vara bra med 115 på rhinotäcket?

Jag tycker att de är rätt normala i storleken, jag har en sådan där typisk mittemellanhäst och är därför glad för "halvstorlekarna" hos horseware. Men det skiljer sig litegrann emellan modellerna. Mitt rhino wug är tex. lite mindre än mitt rhino plus turnout. Det är samma storlek men det ena sitter myckt lösare än det andra.

*puttar upp*

Ingen som vet om en häst med 120 cm över ryggen behöver 115 eller 125 i Rhino wug turnout? Visst hänger det mycket på kroppsbyggnaden i övrigt, men rent generellt... Har försökt kontakta återförsäljaren (Hästshopen) men får inget svar... :confused:

säg inte sådär :crazy: har precis beställt horsewaretäcken för flera tusen till min nya häst som normalt sett har 155 i täcken...

fast iofs så har mina ponnyer samma strl i HW som i Bucas, Shires osv...

knäppt :p

115 låter väldigt litet i stl om hästen har 125 täcken idag. köp isåfall hellre ett 125.

Min häst har 145 i de flesta täcken. Jag köpte ett 140 i hw till henne men det var för litet, gick inte ner över rumpan ordentligt. Jag har hört att dom ska vara stora i storlekarna men det tycker jag inte stämmer. 145 passade bättre och hänger även ner en liten bit och täcker baken ordentligt.

*KL*

Har Amigo Lite regntäcken i strl 115, 125 och 130 cm.

Det i 130 cm sitter PERFEKT på hästen som normalt har 135, så det känns stort i storleken ja.

Det i 125 sitter utmärkt på hästen som normalt har 125, lite åt det rymligare hållet men inte för stort. Dvs normalt i storleken.

Det som är i 115 sitter på åringen, och är liiite svårtolkat då åringar inte är 'gjorda för täcken', men rent spontant så är det rätt stort i storleken, det blir VÄLDIGT djupt på honom, är rejält stort i bogen etc, och i rymligaste laget rygglängdsmässigt (och där brukar 115 cm passa).

Så, det tycks variera helt enkelt.

Har ett Amigo med 100 (?) gr fodring med, 130, ligger lika perfekt som regntäcket på damen som normalt har 135.

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 417
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar