Har även en utan LP med enkel PATN1. Den ser vanlig svart ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har även en utan LP med enkel PATN1. Den ser vanlig svart ut
Jag mailade Delo igår om två såna. Hade mailat 4 ggr tidigare och ganska snabbt fått tillbaka ft o hrc. Nu svarade hon nyss att hon sätter över 1 ft o 5000 hrc. Orkar inte ens påpeka att det var det dubbla...
Hade visst också en sån.....
Mitt föl har typ exakt samma gener men har ett schabrak med prickar.
Kan du lägga in bild? På både föl och gener, har inget konto på .nl.https://www.horsereality.nl/horses/114493/foal-doe-114493
Jag tror att jag vet vad du menar med diffust vitt, de har jag sett! Men detta föl förvirrar mig.
Nej, P1 ger inget vitt utan talar om utbredningen. LP ger vitt. Utan vitt finns inget att begränsa, så en häst med bara P1 är vanlig helfärgad.Är det inte patn1 med ingen LP gen som ger den färgen kanske? Låter ju rimligare att en gen som begränsar vitt skulle ge en diffus vit färg över kroppen än en prickig gen.
Men hey! Då är min inte ett fel i systemet iallafall.
Lade precis in en bild. Och @Elin_B lade in en länk till en likadan på .com sidan.Kan du lägga in bild? På både föl och gener, har inget konto på .nl.
Nej, P1 ger inget vitt utan talar om utbredningen. LP ger vitt. Utan vitt finns inget att begränsa, så en häst med bara P1 är vanlig helfärgad.
Intressant. Låter ju inte rimligt att samma genuppsättning kan ge både det där och det där diffusa vita? Ska googla på äkta varan och se om jag kan bli klokare. Finns ju risk att det är en bugg också, antar jag.
Det är en viss skillnad som jag kan se med ögat också på den och föl med enkel LP och enkel PATN1 - schabrak området är mindre och täcker bara rumpan. Medan på de med enkla båda generna så täcker schabraket hela ryggen.Intressant. Låter ju inte rimligt att samma genuppsättning kan ge både det där och det där diffusa vita? Ska googla på äkta varan och se om jag kan bli klokare. Finns ju risk att det är en bugg också, antar jag.
Har testat rubbet men ser exakt ut som det stickelhåriga vad jag kan se...Jag har tyvärr inte råd att testa alla andra gener på mitt konstiga föl, men @Elin_B Du har kanske råd?
Men vad konstigt (eller häftigt?), jag kliar mig själv i huvudet.Har testat rubbet men ser exakt ut som det stickelhåriga vad jag kan se...
https://www.horsereality.com/horses/840208/
Ja, jag tänkte också på det. Har läst på om de riktiga generna och vad det verkar så finns det vissa oklara gener man inte kan testa för som kan påverka. Vad man vet är att PATN1 påverkar LP, enbart. Finns inget LP finns det inget PATN1 kan påverka.Det är en viss skillnad som jag kan se med ögat också på den och föl med enkel LP och enkel PATN1 - schabrak området är mindre och täcker bara rumpan. Medan på de med enkla båda generna så täcker schabraket hela ryggen.
Men jag håller med om att något bör ju skilja åt mellan detta föl och de med diffust vitt över hela kroppen.
Fast jag tror inte att det handlar om stickelhår här.Ang stickelhår, hittade detta: "Nej, man vet inte alltid vilket anlag som ger stickelhår. Sabinoanlaget - som inte finns hos shetland - kan ge stickelhår, men det finns uppenbart fler anlag som gör så. Och två föräldrar som är helt utan stickelhår kan lämna stickelhårig avkomma."
Men det var på ett forum om shetlandsponnyer.