HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

• Screenshot_20190418-121747__01.webp
    Screenshot_20190418-121747__01.webp
    13 KB · Visningar: 3
Tack men hallå, sååå billigt hade du ju inte behövt sälja! Tusen tack!
Helt ärligt tror jag inte att jag hade fått henne såld, hon hade försvunnit i mängden. Det är bara kul om hon kommer till nytta någonstans ett tag. Och när du är färdig med henne är det ju bara att skicka henne vidare till stranden :rofl: (kodnamn för retirement home. Någon (aka @Shaggy tror jag) kallade det att skicka hästarna till slakt, vilket lät lite hårt, så allt lite småtrevligt som börjar på S som man kan skicka hästarna till är retirement home. Du kommer höra stranden, spa, sommarängar osv :) )

Jag vet inte vad som hänt, men på senaste tiden har det kommit in betäckningar på Caspian :confused: Dom betalar alltså FT eller DP.
Tror inte jag någonsin fått någon betäckning utanför buke på någon Quarter, förens nu.
Folk har väl upptäckt fina avkommor? :)

Helt ärligt tror jag inte att jag hade fått henne såld, hon hade försvunnit i mängden. Det är bara kul om hon kommer till nytta någonstans ett tag. Och när du är färdig med henne är det ju bara att skicka henne vidare till stranden :rofl: (kodnamn för retirement home. Någon (aka @Shaggy tror jag) kallade det att skicka hästarna till slakt, vilket lät lite hårt, så allt lite småtrevligt som börjar på S som man kan skicka hästarna till är retirement home. Du kommer höra stranden, spa, sommarängar osv :) )
Ja det var jag :o:D

Jag läste precis på HRs forum, skrivet av Deloryan själv, att funktionen att ändra sitt estate-namn håller på att provas i deras testmiljö just nu. Så den borde inte vara långt borta.
Första namnbytet är gratis, byten efter det kostar DP.

Så, ni som inte är nöjda med vad ni kallar er gård: nu finns det ljus i slutet av tunneln, och det är INTE slaktbilen :D

Jag läste precis på HRs forum, skrivet av Deloryan själv, att funktionen att ändra sitt estate-namn håller på att provas i deras testmiljö just nu. Så den borde inte vara långt borta.

Så, ni som inte är nöjda med vad ni kallar er gård: nu finns det ljus i slutet av tunneln, och det är INTE slaktbilen :D

Men gud vad bra, är ju inne på mitt tredje konto nu men är missnöjd med mitt estatenamn igen :rofl: Nu har jag så många fina hästar (tycker jag :angel: ) som jag verkligen inte vill förlora om jag skulle starta om igen.. Så det var en väldigt positiv överraskning!

• Gilla
Reactions: Laa
Men gud vad bra, är ju inne på mitt tredje konto nu men är missnöjd med mitt estatenamn igen :rofl: Nu har jag så många fina hästar (tycker jag :angel: ) som jag verkligen inte vill förlora om jag skulle starta om igen.. Så det var en väldigt positiv överraskning!
Jag vill ju också byta men vet inte till vad! :arghh:
Helst vill jag byta namn också men det lär ju inte gå och gillar min tag (just nu)

Jag vill ju också byta men vet inte till vad! :arghh:
Helst vill jag byta namn också men det lär ju inte gå och gillar min tag (just nu)

Inte jag heller, och jag hoppas det inte blir dyra DP för byte :angel: Kanske vill ha något relaterat till något av mina namnteman men gör man sig sen av med hela rasen av någon anledning så blir det ju lite konstigt.

Inte jag heller, och jag hoppas det inte blir dyra DP för byte :angel: Kanske vill ha något relaterat till något av mina namnteman men gör man sig sen av med hela rasen av någon anledning så blir det ju lite konstigt.
Har för mig att Delo pratade om 500-700DP men är inte säker.

Jag har inga hingsttips, men tänkte bara förklara resonemanget kring GP-skillnaden mellan sto och hingst vid betäckning.
Varje stat (dvs styrka, hoppförmåga, balans osv, de där siffrorna som tillsammans blir GP) består av två sifferpar, vilka motsvarar de två genpar, alleler, som hästen har. En från vardera förälder.

Om du betäcker hästar med samma siffra på tex balans är chansen större att fölet får samma/liknande siffra på båda allelerna och därför blir en jämn nedärvare till sina avkommor, dvs man konsoliderar egenskapen.

Betäcker du mellan hästar med stort skillnad sina allel-siffror, ger det en väldigt ojämn nedärvning i nästa generation. Det är detta man vill undvika.

Så, stor GP-skillnad kan ge ett hopp på 40+ i GP på fölet från sämsta föräldern, men göra fölet till en osäker avelshäst. Å andra sidan, de föl som blir BRA efter fölet kan bli RIKTIGT bra. Så som all avel är det ett vågspel :)

Tack för jättebra förklaring!

• Gilla
Reactions: Laa
Du får jättegärna prova Malte om du vill, han har dock ”bara” G på back, om stoet har A där så vill du kanske ha en hingst med åtminstone G+ där (galoppen är lite värre för det finns inte så många hingstar med G+ där (men det finns!). Jag har ett helt gäng med hingstar, så om du har lust kan du kolla runt! (Det finns såklart massa andra bra bukehingstar också! :))

Ah, det är klart, tänkte inte på det med ryggen! Ska kolla runt lite och fundera.

När det gäller Gisela så kan man ju kika in hos sina pensionerade hästar! Så inte kan de vara slaktade. Jag tänker mig att de går där och latar sig på stora lösdrifter och är rätt nöjda med att slippa både tävlingsbanor och avelshets . :D

Äntligen! Jag fattade inte alls exakt vad estate namn var innan jag kom in i spelet och då var det ju för sent. Kände att det var supersurt :cautious: Mailade till och med och frågade om jag kunde ändra på något sätt och fick svar att det kommer snart. :D

Ah, det är klart, tänkte inte på det med ryggen! Ska kolla runt lite och fundera.

När det gäller Gisela så kan man ju kika in hos sina pensionerade hästar! Så inte kan de vara slaktade. Jag tänker mig att de går där och latar sig på stora lösdrifter och är rätt nöjda med att slippa både tävlingsbanor och avelshets . :D
Mmmm fast vad ser du egentligen? en bild.....:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 885
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 150
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka