Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
tycker att det är en rolig klass att rida? Jag skulle aldrig rida det om det inte var så att jag jagar poäng. Fast oftast får jag inte ens placering så egentligen skulle jag väl strunta i att anmäla mig
Nu har jag aldrig tävlat på "riktigt" men jag tycker att Horsemanship är en kul gren. Men jag gillar precisionsridning så det är väl därför Varför gillar inte du det?
Tja, för om man har otur och startar sist så kan det bli en lång väntan inne på banan innan man får rida. Då kallnar man lätt. Och jag har inget bra öga, har dålig avståndsbedömning helt enkelt och då blir det ju svårt att rida korrekt.
Det tänkte jag inte på, de tävlingar som jag varit på (som funktionär) har inte varit så stora så väntetiden har inte varit enorm. Avståndsbedömning är väl ungefär vad hela grenen går ut på så jag förstår om det inte är så kul om man är dålig på det. Har du tänkt prova?
Jag tycker horsemanshipen är riktigt rolig.
Med förra hästen gick det dessutom riktigt bra periodvis och jag tänkte försöka få igång exaktheten i Texas oxå och ta några WH senare i år.
Det är roligt att rida när det går bra, men hu så svårt.
Mycket att tänka på som ska bli rätt, samma avstånd till alla koner,
runda volter, stanna o vända exakt vid konen tex.
Trångt är det ju oxå så en miss förstör ju så mycket, sen är ju sitsen på ryttaren 50% av poängen.
Jag ÄLSKAR Horsemanship Både att rida och titta på. Kanske just för att det är en utmaning, olika mönster varje gång, och att det är två delmoment.
Är väl dessutom den gren jag har flest vinster i om jag tänker efter, så det är kanske "min grej". Dock kan jag hålla med om att det är trist att starta sist, är svårt att hålla hästen vaken och alert, samtidigt som den ska stå snyggt, stilla och avslappnat. Men som sagt, skitkul gren!
Horsemanship är ju helt underbart!! Känslan av att rida ett perfekt horsemanshipmönster är obeskrivligt, just att man inte heller vet exakt hur mönstret kommer vara som i tex en westernriding. Åhåhå det är såååå roooligt!!
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.