Men alltså, det låter ju bra dumt att inte ge det en chans om du nu inte vill åka långt till en annan VC.
Ja verkligen! Har du varit där själv på sistone @Dressyrtjejen_97 eller är det bara anhörigas berättelser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså, det låter ju bra dumt att inte ge det en chans om du nu inte vill åka långt till en annan VC.
Anhörigas och andra ortsbors (som klagar i ortens FB-grupp) berättelser. Åtskilliga sådana. Så nej, den närmaste har jag satt min fot på för allra sista gången. Då går jag hellre runt och inte hör.Ja verkligen! Har du varit där själv på sistone @Dressyrtjejen_97 eller är det bara anhörigas berättelser?
Precis! Kunde inte sagt det bättre själv!
Har massa folk runt mig (bekanta/släkt/etc.) som sökt för både lättare och svårare åkommor, och bara möts av ignorans och (tillsynes) illvilja att hjälpa. De har också i flera fall failat med de mest enkla och basala sakerna. Och om då jag, som drar mig i det längsta för att söka mig till vården, bemöts på det sättet, så blir jag än mindre sugen på att söka vård nästa gång.
Anhörigas och andra ortsbors (som klagar i ortens FB-grupp) berättelser. Åtskilliga sådana. Så nej, den närmaste har jag satt min fot på för allra sista gången. Då går jag hellre runt och inte hör.
Hur kan du hellre gå runt och inte höra än att ge VC en chans att kolla upp vad som är fel, och sedan söka dig vidare om nu bemötandet är dåligt? Det är såklart jättejobbigt att bli dåligt bemött av vården, men det är ju rent korkat att se det som ett alternativ att låta bli att kolla upp det! Att åka in till city istället känns dock som ett rimligt alternativ.
Anhörigas och andra ortsbors (som klagar i ortens FB-grupp) berättelser. Åtskilliga sådana. Så nej, den närmaste har jag satt min fot på för allra sista gången. Då går jag hellre runt och inte hör.
Dels för att det som sagt mest yttrar sig när jag är i "ljudliga" miljöer, annars klarar jag mig ändå hyfsat, och för att jag helt ärligt inte tror att min hemma VC ens skulle kunna hitta felet. Så dåliga är de. Tyvärr.
Jag vågar tro att de skulle kunna suga ur en vaxpropp om det nu rör sig om det, är det inte en sådan och inte får adekvat hjälp så får du ta det därifrån.
Men du, jag vill minnas att jag läst att du skrivit att din mamma är sjuksköterska? Kan hon inte ge något förslag till vad hon tycker att du ska göra, och vart hon tycker du bör vända dig?
Du är inte fast på en VC för att du provar dem. Gå till den du är listad på och bli undersökt. Funkar det inte så lista dig någon annanstans och boka en tid där. Det behöver väl inte vara så himla komplicerat?? Stor chans att det bara är en vaxpropp och att du går därifrån med två öron som du kan höra med!Jo, mamma är ssk
Frågade henne när det hade gått några dagar - men hon tyckte då iaf att jag skulle vänta några dagar till + annars vända mig till någon *vettig* VC. Men har jag haft så fullt upp och glömt att fråga henne.
Facebook grupper?? Seriöst? De är de mest gnälliga och överdrivet gnälliga plats du kan hitta. Det låter som du vill vara halvdöv och letar anledningar för att slippa göra något åt det. Även en dålig läkare är bättre än ingen.Anhörigas och andra ortsbors (som klagar i ortens FB-grupp) berättelser. Åtskilliga sådana. Så nej, den närmaste har jag satt min fot på för allra sista gången. Då går jag hellre runt och inte hör.
Det vore konstigt om inte en enda vårdcentral i Storstockholm skulle duga. Jag trodde du bodde i Norrland med tanke på att du inte kunde hitta vettig vårdcentral men du har ju massor inom räckvidd @Dressyrtjejen_97.@Dressyrtjejen_97 Du bor i en stockhomsförort - masa dig till en annan VC bara.
Det finns det säkert. Däremot (uppenbarligen) inte någon, som jag kan komma på iaf, inom ca. 30 min radie.Det vore konstigt om inte en enda vårdcentral i Storstockholm skulle duga. Jag trodde du bodde i Norrland med tanke på att du inte kunde hitta vettig vårdcentral men du har ju massor inom räckvidd @Dressyrtjejen_97.
Det finns det säkert. Däremot (uppenbarligen) inte någon, som jag kan komma på iaf, inom ca. 30 min radie.
Så du kan inte tänka dig att åka mer än 30 min trots att du inte hör på ena örat?Det finns det säkert. Däremot (uppenbarligen) inte någon, som jag kan komma på iaf, inom ca. 30 min radie.
Det finns det säkert. Däremot (uppenbarligen) inte någon, som jag kan komma på iaf, inom ca. 30 min radie.