Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar vara lite svårare det där. Jag har testat två quartrar och en islandshingst. Ingen av dem har fixat det. Jag var ändå rätt säker på att islandshingsten skulle bli godkänd, men inte då. Han har tre excellent och två good under sin ”health-flik”. Undrar vad det är som kollas? Står det nånstans kanske?
Som @crazyrabbitlady säger så kollas hälsan (hingsten måste ha mer än 75 poäng på varje hälsotest) och spermakvaliteten. Om hingsten har excellent i hälsa på alla så är det ”lugnt”, excellent betyder 80 eller om det är 85 poäng, men har den good på något så KAN den ju alltså ha under 75 poäng på det testet och därför inte bli godkänd. Sen kan ju sperman ha för dålig kvalitet också.
Summa av det här är att det kommer finnas fler CA av vildhästarna än tamhästarna, pga bättre hälsostatus, iaf i första generationerna.

Min lilla hingst råkade växa upp fort hehe :o

Screenshot_20190109_202034.webp

Idag har mina pixelhästar blivit försummade och nu ska jag snart stupa i säng. Har haft en helvetes dag på jobbet som avslutades med ett påkört rådjur som resulterade i en trasig kylare (tack och lov att man har bra kollegor). Jag har sett att jag fått svar på några av mina inlägg och blivit taggad ett par gånger. Jag tror att alla fått de svar de behöver men om du känner att jag missat dig så hör av dig, jag är bara övertrött inte oartig :D
En bra sak idag är att jag såg i forumet att man gjort exteriördelen synlig omedelbart så man inte behöver köra en show först och detta ska vara permanent. Lite trevlig avslutning på dagen :) och till det att mitt tredje föl idag var ett sto som ser rätt ok ut även om jag nog kommer sälja ändå, kanske. Mor har 10G 2A, far 12 G, ungen 1VG och 11G tyvärr lite sämre GP än jag hoppats men jag ska räkna på henne imorgon så får jag se.

Jag har ingen koll på den rasen, men jag brukar kolla på tävlingarna, var ligger hästarna som tar topplaceringarna? Samt på record book, där användarna registrerar hästar på fem-i-topp för varje ras.
(Vet inte om den här länken funkar? https://docs.google.com/spreadsheets/d/1JEAzEjlsv29VT8XX2UcSmEWmQaupWNK3DpHr9it2zNY/edit#gid=0)

Ah, tack, vilken bra! Men det är bara confo shows väl? Eller missade jag något?
Insåg att flera av mina hästar har högre poäng, kan man få in dem på något vis? :angel:

EDIT: Hittade :)

Senast ändrad:
Ah, tack, vilken bra! Men det är bara confo shows väl? Eller missade jag något?
Insåg att flera av mina hästar har högre poäng, kan man få in dem på något vis? :angel:

EDIT: Hittade :)
Det är både GP och show scores. Och jo, jag tror inte de är 100% uppdaterade men de ger en fingervisning. Kul att du får in några av dina! :)

Det är både GP och show scores. Och jo, jag tror inte de är 100% uppdaterade men de ger en fingervisning. Kul att du får in några av dina! :)
Hittade i forumet och det verkar vara två olika länkar. Och det uppdateras automatiskt när man lägger in, så nu ligger en av mina welshar på topp 5 :D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 075
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar