Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen kommer biten när jag ska bestämma vilken som ska bli pappa till föl nr 2 på araben. Ett helsyskon eller en annan hingst är frågan. Några tips på alternativ till henne?
https://www.horsereality.com/horses/162340/black-arrow
@Shaggy s nyförvärv Diospyros borde vara klockren på henne, både utseende och GP.
Jag har också ett gäng hingstar du gärna får använda om du vill, bla https://www.horsereality.com/horses/194571/asc-propofol 5VG7G, men bara 635GP, och så har jag 5st som ligger i GP mellan 650 och 665 men som inte är fullt lika snygga ( ;) ) 11G1A-12G-2VG9G1A.

@Iamia jag är intresserad av både trakehnern och A-Tn lite beroende på vad du vill ha för dem. :)
Vet inte riktigt vad jag vill ha, men jag ger inte bort dem - de är ju ändå rätt bra. De är nu ute på marknaden, satte relativt låga startpriser. 8000 på ATn och 10000 på trakehnern. Jag låter dem nog ligga där en stund, men du får gärna lägga bud på dem!
Edit: Om jag blir övertygad så klickar jag på acceptera-knappen... ;)

@Shaggy s nyförvärv Diospyros borde vara klockren på henne, både utseende och GP.
Jag har också ett gäng hingstar du gärna får använda om du vill, bla https://www.horsereality.com/horses/194571/asc-propofol 5VG7G, men bara 635GP, och så har jag 5st som ligger i GP mellan 650 och 665 men som inte är fullt lika snygga ( ;) ) 11G1A-12G-2VG9G1A.

Jag ska nog satsa på nåt med mkt VGn på rätt ställen. Fölis fick 3 An. Intressant kan vara att veta att två av dom var där mamman inte hade A. Får fundera lite. Tack för förslagen :)

• Gilla
Reactions: Laa
Vilken (nästan) full pott det blev nu! :bump: Mitt nyaste islandsföl: Sto, SW1/SW1, Z (och E - fast mamman är fux och pappan heterozygot). Bra confotext - bara tre meningar är näst bästa texten och resten bästa (jag dör av nyfikenhet över resultatet från utställningen, men det verkar ha hakat upp sig igen... :arghh:). GPn är på 593. Inte så dåligt, men jag ville ju helst ha över 600! Hon får nog stanna om hon inte visar sig ha confo-A:n... :hearthttps://www.horsereality.com/horses/333071/skrofa

Senast ändrad:
Vilken (nästan) full pott det blev nu! :bump: Mitt nyaste islandsföl: Sto, SW1/SW1, Z (och E - fast mamman är fux och pappan heterozygot). Bra confotext - bara tre meningar är näst bästa texten och resten bästa (jag dör av nyfikenhet över resultatet från utställningen, men det verkar ha hakat upp sig igen... :arghh:). GPn är på 593. Inte så dåligt, men jag ville ju helst ha över 600! Hon får nog stanna om hon inte visar sig ha confo-A:n... :hearthttps://www.horsereality.com/horses/333071/skrofa
Ok, nu kom resultatet. 3VG och resten G blev det. Kunde varit bättre, men jag är nöjd... :D

Jag kände likadant men har blivit oerhört krass. Numera åker vissa till Retirement utan att ens passera marknaden. Det finns för mycket skräphästar i spelet så numera behåller jag bara de som är något att ha och om någon ser ut att bli en exceptionell tävlingshäst (men då duger de vanligen i aveln också)

Vänta! Se till att du har en rejäl buffert, allra minst 50000HRC. Se till att du kan tjäna rejält med pengar på ridskolan. Vänta även med att studera tills du kan göra den utbildning du tror mest på.
Inget är sagt om när företagen kommer igång så det finns ingen orsak att stressa.
Ja, det känns som om jag behöver sålla. Börjar dessutom få tillbaka tennisarmbågen av allt klickande. :banghead: Fast det lär ju knappast ge med sig för att jag gör av mig med lite kusar.

Ja ok. Då kanske jag faktiskt ska vänta tills jag vet att företagen kommer igång. Tänker att när man väl har bestämt sig så kan det säkert göra skillnad i hur aktiv man behöver vara och hur mycket pengar man drar in i slutändan.

Jag har fått min första ”clinically approved” hingst! *lycklig*
En av de små mullehästarna såklart, men inte den förste jag testade faktiskt. :)
https://www.horsereality.com/horses/153872/asc-skye-aaeegg
Verkar vara lite svårare det där. Jag har testat två quartrar och en islandshingst. Ingen av dem har fixat det. Jag var ändå rätt säker på att islandshingsten skulle bli godkänd, men inte då. Han har tre excellent och två good under sin ”health-flik”. Undrar vad det är som kollas? Står det nånstans kanske?

Verkar vara lite svårare det där. Jag har testat två quartrar och en islandshingst. Ingen av dem har fixat det. Jag var ändå rätt säker på att islandshingsten skulle bli godkänd, men inte då. Han har tre excellent och två good under sin ”health-flik”. Undrar vad det är som kollas? Står det nånstans kanske?

Oj. Jag har kollat en hingst och han godkändes så jag trodde att det skulle vara lätt. Där ser man.

Det enda jag sett om det på wikin är följande text

Requirements: Clinical approved predicate

The Clinical approved predicate is for stallions only in order to become an approved stud (not integrated yet), he needs to have this predicate. To earn this predicate the stallion needs to have good health and good quality sperm, which means that his health stats should be 75+ points.

You can only check this by getting the stallion a Clinical Check at the veterinarian, which becomes available at the age of 7 years or older. The check may only be done once, as the stallion's health stats do not change over time and are not affected by anything the player does (such as care, exercise, vaccination, hoof trimming, etc.).

Förlåt @Caoimhe men var bara tvungen att lägga in denna bild :rofl: Alltså samma sto som nyss fölade.
Skärmavbild 2019-01-09 kl. 15.07.38.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 075
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar