Sv: Horn

Närmaste slakteri kanske? Risken är väl kanske att du måste köpa ett helt huvud för att sedan koka bort kött etc själv. :crazy:

undrar jag me då vi ska ha en sån skalle på portalen till vår ridbana...
hojta om du finner två då! :D

Usch ja, absolut dubbelmoral! ;)
Men vad heter skallarna/hornen på engelska? Vad kan man söka på - nån som vet?

Fast FÅR man verkligen det numer?? Räknas inte hjärnan som riskavfall (galna kosjukan...)??? Har iallafall för mig det....

Fast FÅR man verkligen det numer?? Räknas inte hjärnan som riskavfall (galna kosjukan...)??? Har iallafall för mig det....

Ingen aning faktiskt, men det låter logiskt, enklast är väl att ringa slakteriet och fråga om man är intresserad. :)

Liknande trådar

Anläggning Funderar lite på sommaren och att bygga en beteshage. Har möjlighet att välja mellan impregnerade och oimpregnerade stolpar. Dom...
Svar
3
· Visningar
264
Hemmet Fram med tips på var man får tag på vanligt påslakan utan örngott. Jag hittar bara set. Förr hade ikea men nu hittar jag bara med örngott.
Svar
4
· Visningar
329
Senast: Krålus
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka