Hormonspöken??

A

AliceBrallis

Jag har en 9-månaders jaktlabbe-tik som nyligen genomgått sitt första löp. Hon har från början varit en tuff liten tjej som inte varit rädd för nåt; hon älskar alla ovillkorligt - både andra människor och andra hundar, rör inte så mycket som ett morrhår när det smäller nyårsraketer, nyfiken på precis allt, glad och halvknäpp. Typiskt "livet-är-stenkul-precis-jämt"-labradortemperament med andra ord..! :D
Men. Nu sen hon slutade löpa så har hon plötsligt blivit jätteharig när vi t ex möter folk på promenaden ute. Hon stannar, reser ragg och står där och småmuttrar ända tills personen är i jämnhöjd med oss. Då börjar hon vifta på svansen och är som vanligt igen. När vi kom hem från promenaden idag ställde hon sig i fönstret och tittade ut på gatan och småmuttrade åt alla som gick förbi. Likadant när hon sitter i bilen och folk går förbi utanför - då sitter hon också och mufflar för sej själv. Jag fattar verkligen inte vad som flugit i henne! Jag är hemma med henne hela dagarna så jag vet att hon inte blivit skrämd av någon/något - åtminstone ingenting uppenbart.
Kan det vara nåt sorts tonårsbeteende eller är det hormoner som spökar eller vad ÄR det? Har någon här varit med om något liknande?
 
Sv: Hormonspöken??

Låter som spökåldern... Tror det ska vara rätt ålder och då kommer det gå över. Låtsas som om det regnar och ha tålamod, de flesta unghundar gåg igenom denna ålder... Skitfjantigt... Min gick ju igenom den lite sent men då var det hoppa undan för buskar och resa ragg åt grässtrån, löv och annat som virvlade förbi, så jag suckade djup eftersom det var dags för MH-test, men då hade det vänt lagom till dess...
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej. Vad jan jag göra med min unghund (tik) hon har vid 1 år ålder börjat attackera vissa andra hundar. Först grannens hund som alltid...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Nota
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 642
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp