Hormonfel eller infektion

towe

Trådstartare
Mitt 6-åriga sto uppför sig enligt stallägaren konstigt, speciellt på morgonen. Hon står som mest med lyft svans och det rinner som vid brunst. Stallägaren tycker att hon alltid är brunstig. Jag märker inte av det på det sättet men ser henne inte på morgnarna heller förstås.

Hur kan man ta prov på om det är någon infektion eller om hon nu skulle vara väldigt ofta brunstig, kanske till och med lida av någon hormonstörning?

Känns luddigt att kontakta veterinär när jag inte riktigt har något konkret att komma med..

Sv: Hormonfel eller infektion

Borde inte allmäntillståndet vara dåligt då? Feber? Stallägaren säger att hon var likadan förra året. Hon går tillsammans med en vallack som har varit hingst länge. Kan han trigga igång henne extra mkt :o

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 560
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 108
Senast: athena
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 187
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar