Hormonbiverkningar

Fredag

Trådstartare
Mitt sto fick idag kraftiga biverkningar av en pg-spruta (kommer ej i brunst). Inga svettningar men väl kraftiga koliksymptom och väldigt illa däran enligt seminstationen. Veterinären har behandlat henne och allt ser mkt bättre ut nu.
Hur vanligt är detta? Enligt stationen är det första ggn de är ut för det (stor station). Hur stor är sannolikheten att mitt sto inte tål hormonbehandling alls?
All info intressant, även namnet på hormonprodukten det ger så att jag kan titta i FASS.

Har aldrig hört talas om detta så detta var mitt första fall jag har hört!

Tack CK!
Jag tittar i FASS och ser att förutom svettningar så kan "Hjärtklappning, ökad andningsfrekvens, något bukobehag, motorisk inkoordination och/eller att stoet lägger sig ner har inträffat.". Något bukobehag verkar ju lite understatement...

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: kopparberg
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 123
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar