Höpris???

EmblaAsk

Trådstartare
Skulle kanske legat på foder, men .....
Moderatorn får flytta!

Är 20 kr/dag lämpligt pris för fri tillgång på hö till en travare på 165 cm???
Räknar med att den äter ca 10-12 kg hö/dag.

Blir ett höpris på uppåt 2 kr/kg, men då ligger höet inkört på skullen och hyresgästen behöver inte ha ngt arbete med att hämta hö, transport osv.

Hjälp!
Häls Embla

Sv: Höpris???

Jag har ett snittpris på 18:-/dag till mina + moms. Då äter de fritt av ett högkvalitativt hösilage för 1,45:-/kg + moms, hemkört.

Jag tycker också att det låter som ett rimligt pris.

Det låter som det finns stor risk för att du kommer att sponsra ägaren, man bör nog ha lite marginaler. Hästen i fråga kan ju lika gärna vräka i sig 15 kg per dygn (eller hamna på 6kg för den delen). I en lösdrift med fritillgång är det dessutom i allmänhet en del spill.

Ja, den risken finns ju..... Det blir fri tillgång i boxen nattetid, och lite begränsat i hagen på dagen, för att shettisen inte ska ta för mycket.

Hhhhmmmm, kanske skulle ta 25 kr /dag då.... Svårt att veta! Ville göra upp allt innan hästen kommer hit, så det inte blir något snack sedan.

Å andra sidan, så tycker ju jag att vårt hö är bra, spätt och fint, men det är inte analyserat....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 376
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 223
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 561
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?