Hoppträning

DaydreamBeliever

Trådstartare
Snabba svar =)
Har fått förfrågan att hålla i lite träning för ett par tjejer, någon som har något förslag på hur man ska lägga upp första passet, mest för att få en hum av vilken nivå de ligger på och vad de behöver träna på? Vet inte så mycket om hur de rider eller hur hästarna är, har endast fått uppfattningen att den ena hästen har väldigt dålig framåtbjudning.

Sv: Hoppträning

Jag skulle ha lagt ett upp ett pass som lätt går att anpassa efter nivå, och som ger chans att kolla av såväl hästar som ryttare. Till exempel en övning med studs eller enkel linje, som du kan hålla på låg nivå om det krävs eller "hotta upp" om det behövs.

Sv: Hoppträning

travbom, två studs kryss. Ett galoppsprång räcke, två galoppsprång oxer.

Kanonövning för självförtroende samt att den går att göra svårare. Efter oxern svänga ut till vänster/höger på ett räcke o en oxer.
Samt att man lägger upp hindren eftersom så alla kan sluta på den nivån dom vill.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 955
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII