hoppträning?

S

Sandraa

ni som tränar hoppning med era hästar utan hjälp av
instruktör eller har någon annan till hands, hur gör ni
med hindrerna?

bygger ni upp en bana från början med olika höjder på
hindrerna som är smidig att värma upp runtom eller hoppar
ni av hästarna under träningen och höjer/sänker hinderna?

eller har ni alltid alltid någom som hjälper er?

jag kommer att träna hoppning 1 gång i veckan men kommer
kanske bara kunna träna inför instruktör 1 gång i månaden så
det kommer att bli mycket själv.

så hur gör ni och har ni några tips på hur man löser det på
smartaste sätt?

vore jätte tacksam för svar :bow:

Sv: hoppträning?

jag hoppar nästan aldrig själv, eftersom jag rider för min mamma

men kompis är inte helt fel hehe men annars kan du ju försöka lägga upp övningar som inte kräver så höga hinder, typ stutts och andra bomövningar istället för att bygga banan men flera hinder som måste höjas hela tiden.

men annars är det bara att kliva av och höja om du inte kan lära hästen att knäa framme vid hinder så du kan höja från ryggen :D

eller har du inte kompisar som också rider och hoppar så kan nu ju hoppa tillsammans så blir det inte så många höjningar var och inte så tugnt att bära, eller så rider du och en till en timme var och hjälper varandra... så brukar jag och mamma göra ibland.

hoppas du inte behöver slita ut det med att höja :angel:

Jag får hjälp av min stora syrra som är ganska duktig på detta med avstånd med mera

tar med mamma om jag inte rider för instruktör....
om jag är ensam gör jag nån liten övning med typ sockerbitar och bara några få bommar

Hoppar för tränare var 14:e dag.
Där emellan försöker jag antingen muta sambon eller så planerar jag hoppövningar där det inte krävs så mycket material. Ex hopp på en åtta; krävs fyra sockerbitar och två bommar. En jäkligt bra övning i fokus, styrka och smidighet. :banana:

//Alice

Jag rider för instruktör var 14:e dag.
Emellanåt hoppar jag inte, utan tkr att det räcker med träningen.
Men det är väl mest för att vi varken har ridhus eller ridbana där jag står nu, när jag sen flyttar kommer jag hoppa mera och då får min lillasyster fixa hindrena, har jag bestämt ;)

pappa och mamma hjälper mig (de enda dom duger till =) nä inte riktigt). eller så får jag sitta av själv är ganska bra de me för man tränar sig själv och hästen på att sitta upp och av och hästen skall stå sstill etc

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Grazing
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 170
Senast: Lillefrun
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 100
Senast: zarmino
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 912
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar