E

Emmsey

Hej jag har ett sto,17 år gammal som heter Sobrina.
Hon är e:Little Q och U:sorba ue:Kaliber.
Är det nån som känner till nåt om hennes pappa,mamma el morfar så skulle jag bli jätte tacksam.Har hört att avkommor efter Kaliber brukar vara elaka/jobbiga stämmer det?:confused:själv är hon världens snällaste men tänkte att det vore intressant att veta!
Har hon hoppstam?
tacksam för svar

Sv: Hoppstam?

Min kille har Kaliber i blodet och det går igenom!!! :devil: Till en början var han helt ohanterbar och körde över alla människor som stod i hans väg. Men efter MYCKET tålmodigt arbete och KONSEKVENT hantering så har han nu faktiskt blivit en trevlig och snäll häst..iaf. oftast. :angel: Kaliber ger väl i regel hästar med samma mentala sinne som sig själv, tuffa och skarpa i huvudet med MYCKET temperament, humör och åsikter. Hästar som har honom bakom sig brukar väl i regel inte rekomenderas till oerfarna då de är så tuffa mentalt. MEN det finns ju alltid undantag som är kanonbra i både hantering och ridning. Min har ju faktiskt blivit jätte bra, får väl påminna honom ibland men annars fungerar det, i och för sig är det bara jag som rider honom.

Min kille har Kaliber i blodet och det går igenom!!! :devil: Till en början var han helt ohanterbar och körde över alla människor som stod i hans väg. Men efter MYCKET tålmodigt arbete och KONSEKVENT hantering så har han nu faktiskt blivit en trevlig och snäll häst..iaf. oftast. :angel: Kaliber ger väl i regel hästar med samma mentala sinne som sig själv, tuffa och skarpa i huvudet med MYCKET temperament, humör och åsikter. Hästar som har honom bakom sig brukar väl i regel inte rekomenderas till oerfarna då de är så tuffa mentalt. MEN det finns ju alltid undantag som är kanonbra i både hantering och ridning. Min har ju faktiskt blivit jätte bra, får väl påminna honom ibland men annars fungerar det, i och för sig är det bara jag som rider honom.

hej!
Okej men mitt sto är "världens snällaste" har alldrig mött snällare häst.Men hon är väldigt klok o tydlig hon visar var hon vill:)Hur ser din häst ut ?

Little Q gick svår hoppning liksom hans helbror Brown Q.
Deras pappa Any Questions var morfar till Milton.
Little Q togs ur aveln när man ansåg att han han inte lämnat tillräckligt bra avkommor.

Kaliber var en elithingst med internationella svårklassavkommor i hoppning, dressyr och fälttävlan.

Min erfarenhet av Kalibers avkomma är att de kan vara lite egensinniga men inte svårhanterliga om man bara är tydlig och konsekvent.

Jag har känt en endaste avkomma efter Little Q som var ett trevligt sto som inte stack ut på något vis.

Att Kaliber fick namnet Kaliber har nog med humöret att göra och att det var en väldigt massa Kaliber i honom! ;) Har själv ingen häst med samma stam som din häst men tränade en avkomma efter Kaliber tidigare och den hästen var det verkligen kaliber i! :p

Jag tränade ett sto åt min granne ett tag som var efter kaliber. Tyvär sålde hon henne plötsligt. Hon var en trevlig häst dock MYCKET egen och envis. Hon testade ryttaren mycket, så ägaren var rädd för henne. Jag kom däremot bra överens med henne och då var hon en mycket trevlig ridhäst. Hon var duktig på att hoppa och hade tävlat på 1,30 nivå innan. Men humöret hade hon nog fått från Kaliber.

Efter vad jag har förstått så brukar Kalibers avkommor vara ganska lika honom själv, svarta och vackra. :love:
Så är det i alla fall med min fast han är mörkbrun på sommaren!
Slänger in två bilder som jag visat tidigare, ursäkta för storleken!

DSCF0022.jpg

Exurhoppvatten.jpg

Efter vad jag har förstått så brukar Kalibers avkommor vara ganska lika honom själv, svarta och vackra. :love:
Så är det i alla fall med min fast han är mörkbrun på sommaren!
Slänger in två bilder som jag visat tidigare, ursäkta för storleken!

DSCF0022.jpg

Exurhoppvatten.jpg

Vilken fin häst!mitt sto är flugskimmel:)

Little Q gick svår hoppning liksom hans helbror Brown Q.
Deras pappa Any Questions var morfar till Milton.
Little Q togs ur aveln när man ansåg att han han inte lämnat tillräckligt bra avkommor.

Kaliber var en elithingst med internationella svårklassavkommor i hoppning, dressyr och fälttävlan.

Min erfarenhet av Kalibers avkomma är att de kan vara lite egensinniga men inte svårhanterliga om man bara är tydlig och konsekvent.

Jag har känt en endaste avkomma efter Little Q som var ett trevligt sto som inte stack ut på något vis.

VEt du vad det stoet hette?:)

Att Kaliber fick namnet Kaliber har nog med humöret att göra och att det var en väldigt massa Kaliber i honom! ;) Har själv ingen häst med samma stam som din häst men tränade en avkomma efter Kaliber tidigare och den hästen var det verkligen kaliber i! :p

haha okej:)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Hej! Nu behöver jag råd av er. Har ett äldre sto. 21 år gammal. D-ponny. Har haft henne i 17 år och jag älskar henne otroligt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar