Hoppsadlar

Sv: Hoppsadlar

jag märker ingen skillnad på att rida med oskott eller helskott, men fördrar helskodda då de håller längre.

det är ju MYCKET skönare :D

det ska hellst vara helt "oskott" :D

Neee, utan skoning glider man ju runt i sadeln haha. Skulle jag inte ha skoning skulle jag nog inte ha en chans att hänga med min häst i hans blixtsnabba kast hit och dit:angel: Sen känns det ju naket utan skoning:p

haha jag vet :p

fast man behöver inte så mkt grepp när man hoppar :P eller jo :D

har kommit fram till lite löst att en butet amerigo cwd eller en equipe ska det bli men här i kalmar området är det dåligt med de sadlarna. tror ingen hästaffär har dem.

hur ska man då gå till väga för att prova sådana sadlar.

då kanske jag är tvungen att åka iväg ngn annanstans.

men var..

:confused:

Vad jobbigt, känner inte till skåne så bra vad det gäller att prova sadlar. Vi hade en från Charlies häst och hund som kom ut och hade med en massa sadlar till vårat stall...fick bla prova hennes Butet som var inriden och superskön! Var toppen att få prova ordentligt och rida och hoppa i den eftersom det var hennes egen. Fick även låna den i några dagar för att verkligen känna efter:)

Hade en period då jag red bara i helskodda men när jag sen satt upp oskodda...ramlar man ju nästan av:p

Neh jag föredrar oskodda.

Jag får sår i baken om jag rider ut i butet sadlarna, aj aj aj!
Brukar köra med en sån här ful fårskinns ludd, men med ett täcke över:P

Nya Stubben är oslagbar :) spec till ett fullblod som behöver en sadel som verkligen ligger 100% ! Kanske lite hård att rida i men ger verkligen en bra sits!

Hur kan man rida utan helskodda :S ? det ger ju en mycket bättre och stabilare sits, plus att inte helskodda ser så himal "ridskole nybörjare" ut :P

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 688
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 765
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
Utrustning Jag ska ta ut sadelutprovare när Nelly är igångsatt, i första hand dressyrsadel men kanske även byta hoppsadeln som inte passar. Skulle...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur