Hoppsadlar

sassymaddan

Trådstartare
Jag ska skaffa ny utrustning till hästen,
och sitter o funderar på equip sadel eller CWD, butet e jag lite skeptisk till så den e lite hård ;)

har inte suttit i en equip el CWD men däremot ridit i butet.

så nu skulle jag vilja höra för o nackdelar av de som har sådana sadlar.

:bump:

Sv: Hoppsadlar

equip är skön, men då skulle jag hellre välja amerigo :love:

funderar själv på CWR för tillfället. så mkt pengar bara, men hästen kan ju inte ha någon sadel så nu gäller det att hitta en :o

En gång när jag provred hästar red jag i alla 3 sadlarna. så jag jämförde dem ganska mkt då jag skulle köpa en ny sadel.

Jag fick bäst sits i butet men smaken är som baken. Jag tycker man kommer nära hästen och får en bra känsla i den sadlen. CWD,n tycker jag är så "hög".

Jag har själv en Butet och en Equipe Extreme och jag gillar Buteten bäst :D

Alla 3 är ju av god kvalite och alla har nästan lika lång leveranstid.

Senast ändrad av en moderator:

Butet är ingen sadel man direkt skittar ut= skavsår i baken:D MEn ger en oerhört nära känsla med hästen och ger kanonstöd i hoppningen, love my Butet.

Har ej provat de andra märkena!

Skönt att det inte bara är jag som får skavsår av Buteten. :p
Efter ett markarbetspass med mycket nedsittning kan jag vara helt sårig där bak!
Men jag har iof väldigt "vassa" sittben..

I övrigt och framförallt i hoppningen är den oslagbar.

Jag har en CWD o den är helt underbar :love:
Super i hoppningen, men funkar jättebra att rida dressyr i också och jag får absolut inga skavsår efter en skritt-tur eller dressyrtrimmning :D

Men oj det låter ju .. jätteskönt! :D Haha, för den är ju ändå liksom inte hårt att rida i? Åh älskaaa

Nej absolut inte.
Det är ju inte direkt så att det känns som om man sitter på en planka och rider. Den är ju liksom skön, det är bara det att om man suttit ned väldigt länge så skaver det lite. :p

Ska ta och skaffa ett par helskodda ridbyxor och testa om det blir lite bättre.

Nej absolut inte.
Det är ju inte direkt så att det känns som om man sitter på en planka och rider. Den är ju liksom skön, det är bara det att om man suttit ned väldigt länge så skaver det lite. :p

Ska ta och skaffa ett par helskodda ridbyxor och testa om det blir lite bättre.

kan säga att helskodda ridbyxor inte hjälper mot blåsor i asset :D

Funkar inte, köp långa boxer som går ned en bit på låren, så slipper du stora fula skav på baken:D

Funkar inte, köp långa boxer som går ned en bit på låren, så slipper du stora fula skav på baken:D

Det har jag redan testat.. :p

Men äsch då.. Tänkte att kanske helskodda inte "gnussade" på samma sätt, men aja. Får väl sluta sitta ner så mycket då. :angel:

Haha du får väl testa en sån där sexig fårskinnssak. :D

Jag har en special gjord Jeremy Rudge i Buffalo skin, efter hästen och efter mig, bästa grepp man kan tänka sig och kanon skön.. :love:

Rekomenderas! :)

Då behöver man inte heller helskodda ridbyxor, oskott är bäst.. :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 688
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 765
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
Utrustning Jag ska ta ut sadelutprovare när Nelly är igångsatt, i första hand dressyrsadel men kanske även byta hoppsadeln som inte passar. Skulle...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur