Hoppsadel?

Lillelorden

Trådstartare
Hej! Jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar, men jag testar iallafall =).

Jag har problem:confused:! Är på jakt efter en ny hoppsadel. Jag har en häst med kort rygg, C-ponny, men behöver ganska stort säte :o.
Har hört att Dominus är bra? De har ju också mycket "fluff" vid knäna vilket jag gillar:love:. Har ni nån erfarenhet att dominus? Eller nåt annat tips på mjuk o mysig hoppsadel som inte har kilbossor?

Alice

Sv: Hoppsadel?

att du har en cponny är ganska ovesentligt när det gäller sadel. Det är i första hand rygglinjen och vinkeln över manken man är ute efter.

Jo det vet jag också, men jag försökte genom att säga det förklara hur kort rygg han har...

Att du ska ha rundbossa verkar du ju ha förstått :) det passar ju bättre till en häst med kort rygg. Jag har en Dominus dressyrsadel som jag är jättenöjd med. Andra märken med rundbossa är Amerigo och Prestige..Finns säkert ännu fler, men de var de jag kom på nu.

En jättebra affär nere i Laholm där man kan prova ut sadlar, de har ridhus där man kan rida o så också..Eller den stora ridsportsbutiken i Kba.
Ta iaf hjälp av en sadelprovare ska du se att du kommer att hitta en sadel!

Falkenberg har också sadelutprovning på en "hästfarm". Se till att få hjälp av ägaren till butiken isåfall.

Tack för tipsen :) Ska kolla runt lite. Laholm e ganska långt, men det kan ju faktiskt vara värt det :D

Jag har precis fått en ny hoppsadel till min häst som precis som din häst har kort och bred rygg. Det blev en Jacson Celine, otroligt skön att rida i. :love:

Iaf ta hjälp av en sadel utprovare så ska du nog se att hon/han hittar en sadel som passar både dig och hästen din. Lycka till. :D

Horse Farm utanför Falkenberg kan STARKT rekommenderas. Anna är legitimerad sadelutprovare och jätteduktig och trevlig. Dom har en fin och välsorterad butik och eget ridhus där man får provrida. Dock så måste man boka tid och deras kö brukar vara ganska lång. Men jag tycker absolut du ska ringa dit, inte så långt från Götet heller.

*Puttar lite*
Jag köpte en beg Pessoa lite på chans, o jag :love: den, men jag är lite osäker på vad Lorden tycker... Den ligger bra över manken och trycker inte på bogbladen så jag tror bomvidden är rätt, och den är inte för framskuren för honom. Men den rör sig när jag rider! Bakvalvet rör sig i sidled liksom. Är bommen för svängd då :confused:?? Snälla hjälp!

Varför inte bara ta ut en ordetlig sadelutprovare och få rätt sadel på en gång, i stället för att köpa en sadel på chans?

Jag har en Jacson Celine på mitt fullblod, och han har också kort rygg. Den är underbar! :) Väldigt mjuk att sitta på och säkert mycket skön för hästen också. Men du får se till att någon riktigt kunnig på sadlar kollar ordentligt så att det inte blir fel.

tycker inte du ska köpa en sadel på chans.:crazy:ta hjälp av en som är duktig och kan el en sadelutprovare.och vist är pessoorna sköna ÄLSKAR MIN pessoa Amo hoppsadel.:love:

Tänkte just rekomendera Dominus :'o De lättar lite längre fram än de andra sadlarna. Sen är Dominus underbara att rida i! ;)

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar