Hoppsadel?

A

asiesperfecto

Vad har ni för sadlar på era hopphästar? Ska ge mig ut på sadeljakt, men kan vara skönt att höra vad andra föredrar! :)

Sv: Hoppsadel?

Jag har ingen men har ridit i min kompis sadel.. En Pessoa "Don Neco" som jag tykcer är superskön och jättehärlig att rida i! Den ligger dessutom bra på många hästar!:)

jag har en zaldi, men hästen är borta men sadeln är kvar..

jag har en kieffer donau, som är helt underbar, rejäla klossar både fram och bak och jätte skön att sitta i, den förbättrade verkligen min hoppsitts :)

Tack så jättemycket för alla svar! Jag ska genast kolla upp dem allihopa :)

Jag har en Jacson, Santa Cruz de lux. Totalt värdelös sadel (oavsett hur bra sadeln ligger på hästen hamnar man i stolsits, dålig kvalitet på lädret och här hade vi värdelösa återförsäljare också, vi fick vänta i ett halvår och fick ändå fel färg).

Har en appaloosa/prestige - mkt bekväm både för mig och häst
:)

Till min storhäst har jag en Pessoa Paris, jag lyckades få tag på en av dem sista exemplaren som gjordes i England, innan dem började tillverkas i Argentina = min är mkt mer välgjord, bättre kvalité på läder osv. Bättre hantverk helt enkelt!

Ena ponnyn har en Jaguar XJS, världens mest underbara sadel... Rekommenderar den verkligen, väl värd pengarna!

Och andra ponnyn som får både mig och sadelutprovarna att gråta valde en Hubertus av alla sadlar på marknaden :crazy: ... Skall dock göras om lite, bl.a ska knä- och vadstöden bort. Är förvånansvärt bra i lädret och sömnad, dessutom är den riktigt snygg.

Jag har en Kieffer Donau, kanonskön sadel, ett plus är att det går att ta bort vadklossarna om man vill:)

Jag har en Morris and Nolan Slimline, uuuuuuuuunderbar att rida i och passar min häst utan manke hur bra som helst!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka