Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det några bukare här som hoppar utan magplatta?
Isåfall, varför gör ni det? Vad upplever ni för fördelar?
(Nackdelarna är ju redan uppenbara)
Det skulle vara intressant att höra andra åsiker.
Du skrev orden ur min mun!! :smirk:Jag hoppar utan magplatta av den enkla anledningen att hästen inte slår i magen när han hoppar. Känns onödigt att ha utrustning som stör när han inte behöver den.
Har alltid benskydd, då det är viktigt att skydda benen på alla sätt när man jobbar, speciellt frambenen!!! Skulle jag ha en häst som slår upp benen så skulle jag också kanske rida mer med magplatta, men då inte det behövs så är den onödig. Men benen är jag alltid noga med att skydda.precis, men det har ju blivit lite så med benskydd, man har det för att det inte ska hända. Jag har inte kommit upp i dom höjderna för att behöva det .
Jag hoppar utan magplatta av den enkla anledningen att hästen inte slår i magen när han hoppar. Känns onödigt att ha utrustning som stör när han inte behöver den.
Lite OT men, har du inga broddar på vintern? Hur funkar det?
Har alltid benskydd, då det är viktigt att skydda benen på alla sätt när man jobbar, speciellt frambenen!!! Skulle jag ha en häst som slår upp benen så skulle jag också kanske rida mer med magplatta, men då inte det behövs så är den onödig. Men benen är jag alltid noga med att skydda.