hoppning med westernhästarna

Sv: hoppning med westernhästarna

Jag har hoppat med westernsadel. Lite naturhinder som kanske var ca 40 cm höga. Det gick bra och visst kände man väl hornet, men dels hade jag säkerhetsväst och dels beror det på vilken westernsadel man har (om hornet sitter högre eller lägre alltså).

Självklart! När jag red ponny hoppade jag bara. Nu när jag börjat med western saknar man ju det, så jag hoppar ganska mycket. Lite hoppkurser/träningar och sånt är ju nyttigt och kul!:) Och jag vill ju ha en allroundhäst, och då ska man ju kunna hoppa och göra annat kul med dem.

Mvh

Jag hoppar också små skutt enstaka gånger. För quartern finns det ju t.o.m. en tävlingsklass där man rider i engelsk utrustning och hoppar ett litet plutthinder.

Fast jag rider inte bara western, rider lite blandat.

Curly skrev:
Jag har hoppat med westernsadel. Lite naturhinder som kanske var ca 40 cm höga. Det gick bra och visst kände man väl hornet, men dels hade jag säkerhetsväst och dels beror det på vilken westernsadel man har (om hornet sitter högre eller lägre alltså).

Men du, ta de lugnt om du har säkerhetsväst på dig om du ska hoppa i westernsadel, för om hästen tar ett extra skutt och du kommer lite långt fram på hästen är det väldigt lätt att västen fastnar i hornet och du kan göra illa dig... Vill ju inte att det ska hända en olycka... ;)

men då är det väl inte helt omöjligt att hoppa lite med en w-sadel ibland ;)

den stör inte hästen då??

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Elo
·
Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 965
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur