Hoppmisshandel, hjälp!

G

Gilraen

Hejsan!
Jag vet en kille som är medryttare på ett 25 årig Nordsvensk travare. Hans leder är helt kassa, man måste skritta MINST 20 minuter innan man får göra något annat, han får heller inte gå på gräs (?). Han har heller inte muskler över huvudtaget. Emil, medryttaren, frågade mig om när "Skörby cup" var, å jag frågade honom varför han ville veta det, å han sa "Jag och Valle ska ställa upp". Vad ska jag göra? Valle kommer förstöras å hans fodervärd eller ägare bryr sig inte..

Jag sa absolut inte när cupen var eftersom att jag inte tycker att de ska vara med, men vad ska jag göra? Jag mår dåligt av att Valle mår dåligt, snälla hjälp!

:cry: :cry: :cry: :cry:
Eve

Var han seriös då? Så att du inte missuppfattat ett skämt? :confused:

Annars får du väl försöka snacka förstånd i ryttaren.

Det finns regler om sånt här och han får inte starta. Men jag hittar inte var någonstans. Det ska stå i TR och det står nog inne på Jordbruksverkets hemsida.

Ja, han är seriös, han är helt dum i huvet.. Han har "tränat" med honom i hoppning, inte för tränare men han har hoppat liksom... Han sa innan att han ska träna dressyr också.. Usch, jag hatar Emil!

Gör det? Bra! Jag ska försöka få fram det.. Jag vill bara sätta hälsovårdsinspektören på dom alltså!

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 164
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 797
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar