Hoppgjord!

niikon92

Trådstartare
Hej!

Vad har ni för hoppgjord, alltså med magplatta?
Jag ska införskaffa en så småning om, men vet inte riktgt vilken. Funderar på en från Wintec eller Bates.

Har be Bates-hoppsadel, luftstoppad, något speciellt att tänka på när det är lufttoppade sadlar?

Vilken är din favoritgjord?

// Niikon92

Sv: Hoppgjord!

jag har en bates momentum sadel, och en vanlig läder gjord. älskar min sadelgjord :love:, köpte den begagnad och kommer inte ihåg märket. är ett danskt märke har jag för mig.. men den ligger perfekt under min häst och är precis lagom tjock, mjuk, stabil och med exakt rätt ressår tröghet som jag vill ha ^_^. mitt bästa köp någonsin.
2013-03-27-16-28-561.jpg

enda felet är kabin haken, det är ju bra att man kan ha vanlig martingal utan snabb hake men det är trixigt att få av den och sen är kabin haken lite för grov för vissa snabb hakar.

ursäkta leran :), enda bilden jag hade :p

Liknande trådar

L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 376
Senast: Dentaku
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 551
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Tänkte att jag skulle till Falsterbo igen i år, men funderar på vilket datum som faktiskt är bäst. Jag är intresserad av hoppning...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning Hej Är det fler som har Bates eller Wintec sadlar och som är duktiga på att passa in dem för häst och ryttare? Jag har en Bates dressage...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama