Hoppdebuten!

M

Morotsbiten

Ja ev i morgon blir det första gången min 5 åring ska tävla hoppning!
Höjden är 80-90 cm :)

Men det beror på om hans ryttare är frisk nog för att starta i morgon*Hoppas*

jösses vad är det som händr?? MIn häst ska tävla...Åhh nerrvös jag är.. Hoppas det går bra..Önska dom lycka till nu=) :bump:

Bilder och resultat kommer sen när jag får de :d

Sv: Hoppdebuten!

Ja du äntligen går det frammåt med han.. tvärr börjar han att växa nu igen :crazy: hoppas det denna gång går i normal takt och inte i 320..Han är 172 idag och det slutar nog på 175-178

tyvärr vart det inge tävling idag.. eller tyvärr å tyvärr.. de va iväg i går på träning och hoppade första gången 3 kombination och mur och vatten hinder med vatten i denna gång och tränade snäva svängar och lite svåra vägar.
Det gick så otroligt bra så de ville inte pressa mer nu utan han fick vila idag..Så tävlingsbdebuten blir den 28 maj där han är anmäld och klar=)

Då ska ajg ner å hejja :bump:
Vet inte vart de är.. men tror de är på ridklubben hmm ska vi se det är ett hästgymnasie och ridklubb i ett! Tror det heter helsingborgs ridklubb.. anläggningen är den finaste i norden vet ja iaf=)
Vart där en gång och JÖSSES :love:
de bilder jag har än så länge är dessa=)

Fin bild
lillenuppstlldiskne.jpg

Fin galoppbild
lillenochjossan.jpg

Första skuttet efter skadan

lillenhopparigeniskne.jpg

Älskar denna bild :love: så vackert huvud
lillensuperfin.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Lite med överlinje på den där och den blir riktigt fin :) När var han född?

Synd att han varit skadad..Har han slagit på sig eller nått då eller?

Han är född 5 juli 00
På dessa kort är han rider i ca 2 månader bara så muskerna är under uppbyggnad :)

Han har ju bråkat en del vid ridningen som du säkerligen har läst om här en del..Det visade sig att han hade Gonit och kotledsinflammation runt om..

Så vila och behandling är han nu 100% återställd utan men i livet.

Inte kul med sånna skador på så ung häst.. hoppas han håller sig frisk nu då..Är väl inte så konstigt att han bråkat heller? han kanske har haft ont?

Ja troligen hade han fått en låsning av en omkulldrutt i hagen och sedan har hovslagaren skott med för små skor i 1 års tid av förra fodervärden..INte undra på att han haft ont....

Men nu så är han helt bra inga men för livet alls....

Vad tycker du om man extriör btv??? av de amn kan se av bilderna=)

Ahhh ja dig har madde pratat mkt om=) hur länge har du skött henne nu då?=) kul att det går bra på tävlingaarna=)

Jag har vart med i ca 1.5 år. Är mycket stolt över Cattis prestation hittills :) :angel: :o

Hur många dagar rider du henne då?=).. kul kul=)

Har två fasta dagar sedan är det lite som man känner för... ;) :angel:

Jag tycker inte att det går att göra en rättvis "bedömning" med sånna här bilder..Dessutom så kan man inte se bilderna nu.....

Nä jag ser de.. mysko...... bukefalos är lite mysko*ler*.....

Ja för små skor... hovslagaren har satt på för små skor på hästen.. han har skott hoven efter skon och inte skott skon efter hoven!

Hästen är 172 och har haft samma skostolek som en D-ponny

Hoppas att du har ett bra kontrakt med din fodervärd, eftersom hon enligt tidningen går i personlig konkurs idag. Så det inte blir något problem med din häst.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 253
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023