J

jennyida

Måste skriva av mig en smula nervositet. Imorgon ska hon besiktigas, Ellen (Eternal Dawn) Genomgår hon flyttar hon hem till mig på fredag. Jag är så nervös, har verkligen fastnat för henne!

Sv: Hoppas!

Håller alla tummar jag har för att hon gå igenom...
Gör hon det får jag väl komma o hälsa på min lilla Karamellen :love: :love: :love:

Förstår att du fastnat helt... det har nog alla som träffat henne ngn gång :)

Tack alla, nu är det bara några timmar kvar!
Och Cassie, du är så välkommen!

Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning! Nu är alla papper färdiga och hon är min!

Det kommer! Har bara de som ägaren skickade innan köpet där hon har vinterpäls och ser allmänt lurvig ut (:
Åh du skulle hört vet, han var så förtjust. Sa att hon hade en jättevacker trav. "Hon har aldrig gått på galoppbanan va?" sa han.

Här har du ett smakprov!
457012505_379b53bba7.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Vad roligt!

Ellen är en jättefin häst. Jag red in henne för ett par år sedan och hon var en av dem som var enklast/ mest medgörlig i den årgången. Du kommer att ha mycket roligt med Ellen!

Ja det är hon verkligen. Så himla trevlig och hon är riktigt härlig i stegen när man rider. Får se vad hon tycker om att åka transport idag, ska hämta henne om en dryg timme.

Ja det är hon verkligen. Så himla trevlig och hon är riktigt härlig i stegen när man rider. Får se vad hon tycker om att åka transport idag, ska hämta henne om en dryg timme.

när hon åkte ifrån oss gick hon in som ett ljus :idea:
men, jag vet ju inte hur mkt hon åkt nu på senaste

Något ljus vill jag inte påstå att hon var, eld och lågor kanske. Hon har en vilja av stål Ellen, men så snart hon stod där var hon lugn. Tog en stund och sen brydde hon sig mest om sitt hö. Och hon backade ut så försiktigt när vi kom fram och var snäll och nyfiken på allt nytt. Det var så roligt när alla ville titta på henne, hon är en sån diva och stod med lyft svans och sträckt hals och visade upp sig. Våra valacker blev tokiga.

Varför startade hon bara en gång? Är hennes tvååring i träning (inte enligt galoppsport)? *nyfiken*

Hon fick ju en senskada. Men hon är frisk som en nötkärna nu. Fölet vet jag inte så mycket om tyvärr, hade hoppats att någon av er kanske gjorde det. Kan man ringa till Svensk galopp och fråga tror ni? Skulle ändå behöva regga mig som ägare.
Följdfrågan då, är det någon som vet vad Jack Sparrow pysslar med och hur han har det? Skulle vara jätteroligt att veta!

Varför startade hon bara en gång? Är hennes tvååring i träning (inte enligt galoppsport)? *nyfiken*

Steelwolf trampade henne på senan i kvalet. hon hämtade sig till en början, men sedan blev det tydligt att hon inte skulle hålla för löp.

Om Jack Sparrow vet jag tyvärr inget. de som "producerade" honom är iaf samma som leasade, och numer äger Melherra

Något ljus vill jag inte påstå att hon var, eld och lågor kanske. Hon har en vilja av stål Ellen, men så snart hon stod där var hon lugn. Tog en stund och sen brydde hon sig mest om sitt hö. Och hon backade ut så försiktigt när vi kom fram och var snäll och nyfiken på allt nytt. Det var så roligt när alla ville titta på henne, hon är en sån diva och stod med lyft svans och sträckt hals och visade upp sig. Våra valacker blev tokiga.

Låter väldigt mkt som Ellen det där ;) klart man visar upp sig om man är en snygging :love:

Haha när vi skulle ha spekulant på henne var det knappt så man behövde borsta henne ( tror det var Lotta som sa)
- Äsch, hon säljer ju sig själv den där :)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 310
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Kollagentillskott?