Sv: Hoppas!

Melherra står i samma stall som Ellen stod i när jag köpte henne. De var hagkompisar tills för några veckor sedan. Hon fick ju föl natten till fredag, så det låg ett några timmar gammalt föl i hennes box när jag hämtade Ellen. Galet söt! :love:
Melherra är en snygg dam, lite kinkig och grinig tyvärr. De har en valack också, som är till salu nu om jag förstod det hela rätt.

Haha, ja hon är så jäkla flörtig. Hon är även mycket duktig på "puss". Slemmar ned hela ansiktet på en, sweet! Det enda som är jobbigt är att förra ägaren nästan uteslutande har ridit i ridhus så hon är lite orolig ute. Men det blir bättre varje dag. Hon börjar få skinn på näsan nu trots att vi bara jobbat i fyra dagar, och första dagen hade vi oturen att träffa på en orm i skogen! Försöker rida så mycket som möjligt ute, vi klättrar lite småkullar i skogen, går över bäckar, diken och så. Tänkte låta henne vänja sig vid att vara ute i naturen nu i några veckor innan jag börjar träna ordentligt.

hon är nog bara lite ovan på uteridningen.

Jag kommer ihåg att när hon skulle ridas i skogen ( när hon sattes igång) påminde hon om ett seriefigur ( ett mörkbrunt streck som for än hit än dit) :rofl:

Far hit och dit gör hon inte alls med mig. Har aldrig upplevt att hon försöker dra iväg heller. Hon kör ett par studs på stället och sen är det bra med det. Hon är bra Ellen, blir aldrig ohanterbar eller stark, och så är hon otroligt lyhörd för röstkommandon. Räcker att man pratar lugnt med henne så lugnar hon ned sig på en gång, eller säger "nej" med ett bestämt tonfall när hon trilskas..

det håller jag med dig om... jag upplevde aldrig att hon "låste sig" eller blev "dum".

situationerna jag syftade på var hon ju bara pigg...och minst sagt ALERT :)

hur går det med bilderna då? ;) :love:

Idag red vi 8 km i skogen! Hon var superduktig! Gick fantastiskt fint hela tiden och brallade inte för någonting. Vi gick i vatten och galopperade i uppförsbackar, jag var så stolt!!
Dessvärre så har stallägaren börjat kalla henne för Bambi, tycker hon har rådjursögon.
Bilder kommer med solen, det är inte så inspirerande att fota i det här ruskiga vädret.

Här kommer det bilder!

Tagna i hagen igår. Hon är glad och glupsk som vanligt. Börjar bli ganska fin i hullet nu också.

502337405_ef9538a5ca.jpg

502337415_ef9538a5ca.jpg

502337413_c99b91af35.jpg

Trivselfläckarna blir allt fler.

502340473_96544e3a34.jpg

Ellen har alltid ett grässtrå i mungipan.

502340479_21b869dcaa.jpg

Man ser hur de riktigt njuter av gräset. De blundar båda två.

ELLEN :love: :love: :love:

hon har blivit så vuxen i uttrycket :)

jättefina bilder, och det värmer ett gammalt skötarhjärta att se att hon mår så bra :bow:

Ser fram emot ridbilder också ;)

Jo visst mår hon bra. Och hon har ett så klokt uttryck. Tror hon gillar miljön, vårt lugna stall med bara fem hästar, ingen stress och så stora hagar. Hon har verkligen blivit lugn och fått självförtroende. När jag köpte henne var hon lite stökig och orolig när hon var ensam till exempel. Nu kan jag plocka in henne och pyssla med henne i timmar utan att hon bryr sig om de andra. Men de fungerar väldigt bra ihop, blivit riktiga kompisar. Hos förra ägaren gick hon med bara en annan häst, nu är det en riktig flock och det uppskattar hon verkligen! Ridbilder kommer också så småning om.

KUL!

Det går inte att påpeka för mycket hur GLAD jag är att lilla KaramEllen verkar ha hamnat helt rätt :love: :bow:

*ser fram emot ridbilder*

Kommer när jag hittat en lämplig sadel. Förslag är för övrigt välkomna. Fick låna hennes gamla Wintec i tre månader för att slippa kasta mig iväg efter en ny och jag har så ont i arslet att jag kan dö. Får ingen vidare sits i den heller. För att se det från den ljusa sidan har jag utvecklat en exceptionellt bra balans på grund av sadeln då jag rider barbacka nästan varannan ritt. Funderar på en Kieffer Garmish, får se vad jag hittar. Börjar kännas rätt angeläget.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 310
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?