"hoppar som en ponny"

alice

Trådstartare
\"hoppar som en ponny\"

När jag pratade med en kvinna om en häst och jag frågade hur hästen hoppade sa hon: "han hoppar precis som en ponny". :confused: Hur ska det tolkas? Positivt eller negativt? Det gäller ett halvblod.

//Alice

Re: \"hoppar som en ponny\"

Tja, snabb, vändbar, hoppar lätt osv.
Skulle nog se det som en komplimang..
Jämför man med vissa halvblod är det oftast lättare att "tuta och köra" med en ponny :D

Det låter ju riktigt bra! :D Har faktist inte tänkt på hur en ponny hoppar. :o

//Alice

En ponny är ju mer snabb och vändbar och så, så jag skulle nog tolka det positivt :D. Men min ponny är inte så vändbar.. :p

Kram!!

Kommer du ihåg hur Flyinge Electro hoppar? Med frambenen sådär lite framåt istället för invikta. Det kallar jag att en häst hoppar som en ponny. Det är sällan något negativt, själv tycker jag det är vansinnigt gulligt. ;) Sedan kan det ju betyda att det är lite mer "tuta och köra".

som de andra skriver, en snabb, vändbar häst som det är då att bara "tuta och köra". Helt klart positivt! (Detta gäller ju främst mindre ponnyer, ju större de är, ju mer likt hästar hoppar de). Jag tycker ofta att ponnyer flyter mer över hindrena och det ser lätt och smidigt ut att hoppa-.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka