Hoppar över bommar

SandraBarklund

Trådstartare
hejsan när jag kör markarbete så äre som att min häst tror att hon ska hoppa över alla markbommar hon går över den första men sen tar hon ett jätte skutt över dom sista varför gör hon så och hur ska jag få henne att förstå att gå över bommarna ?

Sv: Hoppar över bommar

Hm, kan ju inte säga säkert, men kanske skulle du prova att lägga bommarna lite längre isär så att hon måste gå mellan dem...? Och inte ha för många bommar så att hon blir förvirrad.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: Springer
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix