Hoppar mig ur sadeln..

S

_Sweetheart_

Några tips för mig som ryttare att sitta kvar när hästen hoppar mig ur sadeln?

Är en häst jag endast hoppat en gång som jag ska tävla med inom kort.

Sv: Hoppar mig ur sadeln..

Hur är din sits för övrigt? Viktigaste är att skänkelläget är bra så att man kan "svikta" i knän ordentligt om hästen tar stora språng. Men du kanske ska vänta med tävlning om det inte funkar på träning?

Har precis samma problem ja också. Ja har en unghäst på 5 år som ja tävlat hoppning med o hon tar i så mycke ibland att ja är helt utanför sadeln :d Nu har ja visserligen en gammal allround så ska köpa mig en riktig hoppsadel med riktiga stöd o å se om de blir bättre. kanske vore nått för dig också att prova :angel:

KL

Ett trix som funkade på mig; försök att inte knipa med knäna utan stå mer i stigbyglarna. Jag knep med knäna, tappade underskänkeln å då blev vikten felfördelad i språnget.
Står man I stitbyglarna så får man ett bättre skänkelläge o då följer resten av kroppen med mer i balans :) Funkade på mig iaf :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka