hoppa snöhögar

E

Essepesse

jaa på vintern skottas det ju upp en hel del perfekta snöhögar.
Men, ska man verkligen hoppa snöhögar? är det bra för hästen? varför/varför inte

Sv: hoppa snöhögar

Haha, skulle jag försöka få min häst att hoppa snöhögarna skulle hon tro att jag var dum i huvudet. Snöhögar går att kliva igenom tycker hon. :p

Har man koll på underlaget så finns det väl inget som hindrar att man hoppar dessa.

Jag hoppar snöhögar, vältna granar, träd allt. Bara man har kollat underlaget så är det ingen fara tycker ja.:rofl:

när jag var liten så byggde jag små snöhögar på ridbanan och hoppade ;)

å förut innan jag hade koll på storhästen så hände det att han stack iväg, och styrde jag mot en snöhög gick det ÄNNU fortare och så hoppade han helt enkelt över den. han verkar tycka det är ett väldigt bra hinder ;)

jo min häst tkr också att det är roligt. vi hoppade det senast idag faktiskt:D
men har hört att de kan "tappa" tekniken för att de för det mesta plöjer igenom istället för att ansträna sig och verkligen hoppa över hela:p :confused:

men har hört att de kan "tappa" tekniken för att de för det mesta plöjer igenom istället för att ansträna sig och verkligen hoppa över hela:p :confused:

Vissa säger det om att rida sina hästar i FT också. :smirk: ;)

aha okej:crazy: ja då fortsätter vi att hoppa snöhögar som aldrig förr då:bump:

Haha, skulle jag försöka få min häst att hoppa snöhögarna skulle hon tro att jag var dum i huvudet. Snöhögar går att kliva igenom tycker hon. :p

Har man koll på underlaget så finns det väl inget som hindrar att man hoppar dessa.

Har iaf inte samma problem med min häst. Hon hoppar snöhögar utan att man har bätt om det ibland, te.x om man kommer på en väg med en snöhög på ena sidan så vill hon gärna hoppa den :)

Jag o hästen hoppar allt vi ser... Vattenpölar som snöhögar... :rofl:

Spelar ingen roll om sakerna inte behöver hoppas över, min häst älskar att hoppa, oavsett vad det är. :banana:

PASSA PÅ och hoppa om underlaget tillåter!!!! Obs, var bara försiktig så att det inte är is under snön... :S

Hej.. det är roligt å hoppa snö högar. å allt som kan hoppas. Bara man tänker på underlaget.. min häst kan hoppa över en vattenpöl på vägens' sen så kan hon bara få för sig att springa in i skogen . å rida terräng.:):) ÄLskar Min Isis,:D

tappa tekniken :S de har ja aldrig hört (ska tänka på de nästa gång!) men om dom som min ponny blir överlyckliga över att få hoppa en snöhög, så borde dom ju bli bättre (tycker dom om det brukar dom ju hoppa fint oxå=) hihi)kanske ä helt ute o flaxar! men om underlaget är bra så varför inte ?:P

om man ska hoppa snöhög me en häst som vill kliva igenom kan man ju lägga bom/ gren på :D

Nej, jag rekomenderar dig att inte hoppa snöhögar! Det kan resultera i att hästen halkar eller trampar snett (då snön är så mjuk) och bryta benet... min förre sköthäst bröt benet när vi var ute och red i snön, hoppade INTE men bara galopperade i lugn tackt, han är död nu, avlivades på plats...

Råder er från att avstå från att hoppa snöhögar, eller att hoppa där det finns snö över huvud taget, "tänk på säkerheten!"

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
289
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka