Hoppa över mockning en dag?

När jag hade häst och de gick ute nattetid och inne några timmar på dagen mockade vi alltid innan insläpp.
 
Känns ju rätt onödigt att åka separat till stallet för att ta bort nån hög när hästen inte ens står inne.

Däremot kan det vara bra att inte vänta för långe med att mocka ut. Kommer ihåg en person som hade haft sin häst några timmar sen ut på bete och personen åkte iväg på semester.
Hade börjat växa någon form av mögel och annat på dem efter typ fem dagar 🤢
 
Jag skulle inte åka iväg till stallet bara för att mocka om jag ändå ska dit dagen efter för att släppa in dom.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 418
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 432
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 732
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp