Hoppa med vagn! :D

Sv: Hoppa med vagn! :D

Urk! Jag var med om det här med min store pålle utan att det var meningen och utan specialbyggt hinder.

Vi var ute och körde en mörk kväll en gång på en allmän väg som vi alltid kör. Jag hade pannlampa och ficklampa men ändå missade jag att en ilsk villaägare lagt ut en stenbumbling rakt i vägen (han ville inte ha bilar utanför sitt hus) Hade det varit ljust hade jag sett den och kommit förbi på sidan men nu var den precis framför pållen och jag såg den inte. Vi skrittade (som tur var!) bara och hästen gick rakt på stenen. Den kom mellan hans ben så han råkade inte för något men rockarden flög i luften..det gjorde jag också. AJ, vad ont det gjorde. Han blev rädd men stannade efter så vi kunde linka hemåt för att se att inget var värre skadad.
Sensmoral av denna historia- kolla alltid vägen där du kör även om du tycker att du känner den hur väl som helst!

:rofl: kul att komma lite snett på dom där :D

Vart ganska arg när jag såg det där i globen, fuxen vägrade ju båda gångerna (konstigt:smirk: ) och den där såg inte ut att tycke det var speciellt kul heller, man ser ju riktigt hur h*n förbereder sig på att det kommer bli jobbigt/obehagligt/göra ont.
Det där kan ju aldrig vara bra för dom. Måste bli ett rejält ryck som är väldigt obehagligt och/lr gör ont. Nä usch och fy:crazy:

De där första bilderna däremot då var det ju ramper åt båda hållen, lr vad man ska säga vilket kanske gör att det inte blir samma ryck. Kon var häftig, (trodde de va en ful ponny först:angel: )

Senast ändrad av en moderator:

jaha, vägrade? var den rädd för rampen eller var den rädd för rycket i magen (travsele) kan man undra..?
Tyckte inte det såg särskilt harmoniskt ut iallafall.

Ja de kan man ju undra och OM den var rädd för rampen, varför var den då det? För att det gjorde ont måntro.:smirk: Tyckte hur som helst att det var förjävligt. Fick bara ont i magen när jag såg det. Men det är väl knappast någon här som tyckte om det "uppträdandet"

Ursch hästen blir ju rädd, galning säger jag, att dom inte valde bättre sele o vagn! :eek: På en travsele sitter ju skaklarna tight mot hästen aj aj! Ja det var en som vägrade? Det förstår jag! :(
Haha ja en ko hade nog varit kolung vid det tillfället :smirk: :rofl:

Jag hittade en bild till :angel: på två ponnyer framför en vagn, tja inte såå ovanligt men det är ju enaxlad vagn dom drar! Det trodde inte jag skulle gå
omg_smile.gif

Team

/L

Senast ändrad:

trodde kon va en lurvig shetlandsponny eller nåt:rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Coras star
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 211
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar