Hopp-KM på DEN hästen???

Sv: Hopp-KM på DEN hästen???

Ojojoj alla klagomonster !! :cry:
Jag tyckte det såg fint ut. Jag har själv bara tävlat clearound. Du, jag vet också när det är en massa folk som är å klagar å sånt. Man är inte BÄST i början.

PS. Min häst är precis tvärtom :P Hon vill bara springa :(

Tycker nog att denna tråd varit fri från klagomål (till skillnad från många andra) därimot konstruktiv kritik, vilket bara är att suga åt sig det man tycker verkar stämma och jobba på det;)

Såg inte så hemskt ut som du beskrev det. :p Men tänk tillexempel på att ha rätt galopp mot hindren. :) Söt häst. :D

hmm näe, av nån konstig anledning så ser det alltid bättre ut än va det känns som.. det kändes som att jag kom efter i varje språng och hängde i manen på vartannat..

galoppen kommer att jobbas på jämta när jag rider honom.. vilket inte blir så ofta :( skulle ju vilja köpa honom så han får bra träning jämt.. men vad gör man när man inte har tid över för en häst liksom?

tack! jag är fortfarande helt chockad jag.. Visste ser Sune så himla stolt ut på bilden när han har rosetten :D han är en sån smart häst :love:

Japp fast jag gillar verkligen den andra bilden där han hoppar över trippelbaren bättre. Så fint över ju :love:

hehe.. ja han hoppade juh sååå fint :angel: han trodde hindret skulle bita honom i benen.. vet inte om han hoppat trippel förr faktiskt.. verkade inte som det..

Det såg inte ut som det heller. Dom kanske trodde du ksulle riva det med sunisen.

mm, jag trodde jag rev massor av hinder jag, typ lådorna, det svarta i hörnet och tripplen.. ja allt efter 3:e hindret.. haha..
blev chockad när jag bara rev ett..
jag kommer inte att sluta älta detta förrens tidigast torsdag kväll.. :p

På tiden jag red på ridskola så tävlade jag den segaste hästen och vann KM i hopp på snabbaste tid! Det var kul att se alla förvånade blickar...hade iofs inte räknat med att vinna..jag hade hunnit sadla av när de ropade att jag vann och skulle på prisutdelning! :rofl:

bra gjort! så gjorde jag på andra ridskolan jag rider på, fick den segaste proppen av alla och slog det snabba KWPNstoet som är :devil: snabb.. :p
fast det var på en hopptävling inom gruppen på en vanlig lektion bara..

visst känns det skönt att bevisa att den där segaste hästen faktiskt kan nånting, bara den som sitter på är entusiastisk nog :)

Det var väll så vissa andra trode iaf :p

Fasiken jag ville ju oxå vara med :cry:

*kl*

ser riktigt fint ut där i början ju!
håller med som någon annan skrev att hästen tyvärr börjar backa när ni kommit fel på oxern, men det kan ju bero på dig också, att du tappade lite fokus.
jag är lite likadan, minsta lilla motgång så tappar jag självförtroendet, mend et är ju sånt som kommer med tävlingsrutinen.

efterhand som man tävlar mer blir nerverna bättre och man kan börja "rida" mer inne på banan, inte bara åka med.. (de första åren jag tävlade (mest klubbtävl.) så var allt jag kunde tänka på att inte glömma programmet/banan, ridningen kom i andra hand :p )

om mans ka ge konstruktiv kritik så hade jag gärna sett en stadigare kontakt med hästens mun. du börjar fint, hästen ser tom. lite alert ut, men sen börjar du glappa med tyglarna ochhästen blir lång och lite seg i kroppen.
och tänk på att ha rätt galopp, gör SÅ mycket för balans och framåtanda!

*kl*

ser riktigt fint ut där i början ju!
håller med som någon annan skrev att hästen tyvärr börjar backa när ni kommit fel på oxern, men det kan ju bero på dig också, att du tappade lite fokus.
jag är lite likadan, minsta lilla motgång så tappar jag självförtroendet, mend et är ju sånt som kommer med tävlingsrutinen.

efterhand som man tävlar mer blir nerverna bättre och man kan börja "rida" mer inne på banan, inte bara åka med.. (de första åren jag tävlade (mest klubbtävl.) så var allt jag kunde tänka på att inte glömma programmet/banan, ridningen kom i andra hand :p )

om mans ka ge konstruktiv kritik så hade jag gärna sett en stadigare kontakt med hästens mun. du börjar fint, hästen ser tom. lite alert ut, men sen börjar du glappa med tyglarna ochhästen blir lång och lite seg i kroppen.
och tänk på att ha rätt galopp, gör SÅ mycket för balans och framåtanda!
hmm ja, det där känner jag igen.. tänkte mest "hästen framför dig, driv inte med sätet, GALOPP och HOPPA!" men det blir nog bättre allteftersom.. :p

tack för kritiken :bow:

och nu kom jag på att säga att jag tycker du är duktig som är så ambitiös med att lägga ut filmer och ta till dig kritik på ett bra sätt! :bow: inte alla som är, och det är alltid kul att se dina filmer! :)

ahh, ja de är nåt man lär sig.. :p har juh inte bara vart en (utan snarare 10) pikar om rätt galopp.. men jag kan juh inte ändra på filmerna i efterhand lr :p
bara att ta med en klackspark.. jag ser och vet ju själv att det är jobbigare för honom med fel galopp men med så mycket tankar i huvudet på banan så glömmer man lätt..
och som du beskriver så kommer jag förmodligen att börja tänka mer inne på banan än vad jag gjort hittils.. :p

man lär genom misstag.. :)

mm, digna kom juh 2:a i min klass.. hon var riktigt på G.. hade vart skojj om du vart med också. men E var med och hejjade på iallafall :)

Åhhåhå jag ville ju oxå vara med. fast jag har haft kul endå. Du ska få höra massor när jag kommer hem :love:

Så söt :D
Påminner lite om ponnyn jag rider på ridskolan här fast han är nog lite piggare när det vankas hinder.
Latmask innerst inne dock, man får jobba lite om det ska gå framåt hela vägen så att säga. Han tycker nog att det räcker att rejsa en bit, hoppa och sen stanna ungefär :angel:

Har inte tävlat på honom men skulle hoppa bana när vi tog märken, det gick skitbra när vi tränade men i själva provet gick det väl.. nåja sådär :o
Rev inget i alla fall, och det var skoj :D Hoppade min första studs utan att vara skitskraj, det var bara roligt :banana:

Vill köpa honom :angel: :love:
Ponnyplutt!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur