Hopp-KM på DEN hästen???

Sv: Hopp-KM på DEN hästen???

åhh va skönt det skulle vara, bara att taxera in lite själv och hänga med.. slippa försöka få hästen att ens se hindret och vilja hoppa :D

tack! ska försöka så gott jag kan.. förra "hopptävlingen" slutade juh på halsen på hästen, fast dock var det en annan häst (en piggar) och lägre hinder.. så det lär väl gå käpprätt åt skogen nu.. :p

Ja han är så fin Sunisen :love: skulle så gärna ha honom som mig egen..

digna ska vara med, tyckte ja såg henne på starlistan, de andra vet ja inte, blev så pirrig i magen när jag såg mitt och sunes namn på listan så :D

GAH så nervös jag är! va å byggde bana idag.. känns som "VM i KM" typ.. är en trippelbarr med.. och jag tror att hindrena blir maxade :crazy:

hehe ja, det gick juh.. oväntat kan jag säga...

var först JÄTTENERVÖS! Sune tog det dock lugnt...
5340350.jpg

och kom in på banan och tog oss över hindrena mer eller mindre graciöst..
5340353.jpg

trippeln var man verkligen tvungen att titta noga på och lyfta benen HÖGT!
5340354.jpg

lite nervös väntan efter hoppningen, men 4 fel i grunden och alla andra utom en har mer fel med bara 3 ryttare kvar så..
5340356.jpg

OMFG!!! :eek: :eek: :eek: TREA?????
5340358.jpg

JAG är jättestolt! trots att hästen gjorde mesta jobbet! :banana:

tackar :bow: jag var så chockad själv, när siste ryttaren var inne, (på en häst som går som en klocka, tävlad LA innan ridskolan) var jag så nervös men hon trillade av.. och ja.. jag blev liiiite glad då.. får man bli det? när man slapp bli petad från pallen :D

Vad duktig han är, ser ju jätteproffsigt ut om man tänker på vilken häst du har :)
Och vad fin han är på sista två bilderna :love:
Ni ska inte ut och tävla mer seriöst i vår? :p ;)

Ser ut som han tappar självförtroende när ni kommer fel på oxern i hörnet, fel galopp och dålig väg. Efter det backar han av på resten av hindren.
Rid nogrannare emellan hindren så kommer det nog gå lättare, hjälp honom mer!

Men bra jobbat! Ser jättebra ut till hindret i hörnet!

Vad duktig han är, ser ju jätteproffsigt ut om man tänker på vilken häst du har :)
Och vad fin han är på sista två bilderna :love:
Ni ska inte ut och tävla mer seriöst i vår? :p ;)
gud nej, jag skulle aldrig våga ge mig ut på nån lokal tävling, har inte ens grönt kort juh :o

vägen är det inget fel på, hindret står snett så man behöver vända där jag gör.. dock så kom han fel på det och slog ner frambommen :( och ja, han kom lite ur balans och tappade lite hoppvilja.. men jag är ändå nöjd.. det var MÅNGA som inte trodde han kunde hoppa ens.. :p hade han vart i bättre form muskulärt sett och mer tränad för ändamålet hade det gått kanonfint.. och om jag hade kunnat rida bättre än en kratta :angel:

jag är ingen VM-stjärna precis.. kändes mycket värre än va det ser ut som på filmen.. :crazy:

tack för feedbacken! :bow:

Grattis:) det var ju skoj. Inte tokigt alls;)

Men du rider i fel galopp och hade du brytit av fattat rätt galopp så hade du kanske inte rivit oxer. :idea:

Träna på att rida i rätt galopp och helst landa i rätt så slipper du byta, som det är nu flaxar du med hela kroppen för att hålla galoppen:idea:

jo, det är ju tyvärr så även i den rätta galoppen, man får kämpa för att hålla den.. :D

jo jag borde ha brutit av efter fyran och bytt galopp.. men jag var så spänd och nervös så jag märkte inte av den felaktiga galopper förrens 5 galoppsprång innan hindret, dvs när hästen krånglar lite.. men gjort är gjort..

är så stolt över Sune, han hoppade så fint! och så fick jag massor av tips från personen på framridningen som hjälpte supermycket! tack till henne! du vet vem du är :p

tycker det ser fint ut! :)
Har varit med om hästar som står helt stilla vad man än gör... :crazy:

Ojojoj alla klagomonster !! :cry:
Jag tyckte det såg fint ut. Jag har själv bara tävlat clearound. Du, jag vet också när det är en massa folk som är å klagar å sånt. Man är inte BÄST i början.

PS. Min häst är precis tvärtom :P Hon vill bara springa :(

Ojojoj alla klagomonster !! :cry:
Jag tyckte det såg fint ut. Jag har själv bara tävlat clearound. Du, jag vet också när det är en massa folk som är å klagar å sånt. Man är inte BÄST i början.

PS. Min häst är precis tvärtom :P Hon vill bara springa :(
hehe jo, men det här är buke, ordet ska alltid vara fritt.. man får ta det med en klackspark :D

det här var min första 90 tävling någonsin.. var med i 80 för första gången för 2 veckor sedan, annars brukar jag hålla mig till max 70 :o .. men nån gång måste man juh hasa sig upp lite.. :crazy:

tycker det ser fint ut! :)
Har varit med om hästar som står helt stilla vad man än gör... :crazy:
ja, sån a är inte roliga eller, har suttit på en del sådana också.. Sune är ju en sån men jag har lärt mig vart knapparna sitter.. Sune är helt underbar, smart också. han blåste upp sig när det var prisutdelning, skulle gissa på att det är hans första någonsin.. han var så stolt :love:

Jo, precis! Men lycka till på alla andra tävlingar :)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur