hopp å dressyrtävling samma dag?

D

dyrre

får man åka och rida en regional hopptävling på morgonen och sedan åka och rida en dessyr klass på lokal nivå på eftermiddagen?
jag har ett 8årig holländare som är i bra kondition och funderar på att åka å hoppa 110-120 på förmiddagen å sedan åka å rida en La:1 på etermiddagen.
Hästen har gått endagars fälttävlan med dressyr,hopp å terräng samma dag så hon orka eller va tycker ni???

Sv: hopp å dressyrtävling samma dag?

Det är det bara du som kan svara på.
Ingen här vet hur din häst kondition är.

Undrar du vad vi tycker eller vad man får lov?

Vad jag vet så finns det ingen regel som hindrar dig från att ställa upp i båda diciplinerna samma dag.

Så länge hästen orkar och det fungerar med tidschemat så ser jag väl inga problem med att göra så som du vill.

ville veta om man får göra så. hennes kondition är bra då hon går fälttävlan så är säker på att hon orkar men va lite osäker på om man får eller inte....

Det är nog ingen som kan förbjuda dig.

Som jag tolkar TR är det inte tillåtet.
Dressyr-TR mom 230 specar "max 2 starter / dag"
Det kan visserligen tolkas som max 2 dressyr-starter, men samma moment säger också:
"Vid olika tävlingar samma dag, gäller ovanstående det totala antalet starter."

Hopp-TR nöjer sig med att speca "max 2 starter / dag i hoppning"

Vill du ha ett säkert svar så får du fråga förbundet.

Vilket också innebär att TS kan starta t.ex. 1,20 på fm och LA:1 på em. Men inte 1,10+1,20 och LA:1.

får man åka och rida en regional hopptävling på morgonen och sedan åka och rida en dessyr klass på lokal nivå på eftermiddagen?
jag har ett 8årig holländare som är i bra kondition och funderar på att åka å hoppa 110-120 på förmiddagen å sedan åka å rida en La:1 på etermiddagen.
Hästen har gått endagars fälttävlan med dressyr,hopp å terräng samma dag så hon orka eller va tycker ni???

Åhh.. :love: Ursäkta att jag nu kommer byta ämne lite men.. Har du kanske inte en bild på din holländare som du kanske skulle vilja visa <3 Tycker holländare är skitstiliga och undrar hur din ser ut :D

Stämmer. En hopp-klass och en dressyrklass bör vara OK.
Jag fattade dock originalinlägget som att TS ville hoppa både 1.10 och 1.20 och sedan rida en dressyrklass och det går inte.

Jo, jag förstod också så men tänkte iaf meddela TS att hon kan rida en klass på respektive tävling :laugh:

Ja, varför inte? Eller det är ju bara du som kan svara på hur hästens kondition är. Dock skulle jag bara välja en klass i hoppningen, och en i dressyren. :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 634
Senast: Mli
·
Ridning Har ni ridit hästar bara 3 gånger i veckan? Hur fungerade det? Hur la ni upp er träning? Hur länge red ni? Tävlade ni? Hur klarade...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 672
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar