Rida 3 ggr per vecka och tävla?

Flera framgångsrika travtränare har börjat köra längre och intensivare pass, färre dagar i veckan, även på starthästar.

Fast alltså travhästar utsätts för ett otroligt hårt och slitsamt jobb/träning .
Det går inte att jämföra med 90 % av hobbyridhästar .
En normal hobby häst (dvs en häst som rids och tävlas och tränas av nämnda hobbyryttare jobbar/tränas inte hårt !
En travhäst i träning däremot gör det . Då kan tumstocken 48 Tim "vila" mellan träningar vara sann mellan hårdjobb .

Jag kanske är helt missledd , men i min värld har hårdjobb varvat med vila varit standard i trav världen i väldigt många år och är inget nytt år 2017 liksom ? :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 127
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Gamla trotjänare
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur