Hööks sadel..

Q

Qudexco

nu har nya hööks kommit och jag hittade till min förvåning en riktigt (skit) snygg hoppsadel som dessutom var riktigt billig (ca 4000) på sidan 61 (flatbacken) nu skulle jag ju aldrig köpa en sadel via postorder men hade jag varit behov av en sadel och bott nära hööks hade jag garanterat provat en sån..den va ju jätte fin och 5 års garanti är väll inte dåligt för en så billig sadel?? jaja ville bara uppmärkasamma denna snygga och väldigt billiga sadel..men som vanligt är väll denna bara skit som alla andra billiga sadlar..(av olika erfarenheter)

Tycker också den inte SER billig ut, så att säga. Men dom piffar upp sadlarna rejält när dom fotar. Men en sadel för 4000, ja vad kan man räkna med, egentligen?

Har själv köpt en ny sadale på postorder för 4000:- efter att provat en liknande) Funkade kanonbra. Behövde en ny till min fosdervärdshäst just då och in nuläget ångrar jag att jag sålde den.
Men den sadeln kan jag varmt rekommendera. :)

den behöver inte vara dålig för att den är billig. min wintec sadel kostade typ 5-6000, skitbilligt och den är helt suverän. :)

Tyckte också att den såg riktigt trevlig ut... Skulle velat att den fanns i svart också... Men åk till ett hööks varuhus om du har möjlighet och känn på sadeln! Då är det ju lättare att bilda sig en uppfattning om den!

Förstår vad du menar... Själv har jag en dressyrsadel (wellington elite) som kostade 14500 ny... Men jag skulle kunna tänka mig att köpa en sådan sadel som den på hööks eftersom jag har tänkt att börja skutta lite med min häst någon gång ibland... Visar det sig sedan att det går jättebra och både hon och jag har intresse att börja träna och tävla hoppning så skulle jag titta efter en "bättre" sadel...

Liknande trådar

T
Utrustning har en gold medal flatback( osäker på modellen) till min ena häst som ja har när ja rider och tränar. men funderar på att köpa en lite...
2
Svar
24
· Visningar
2 435
Senast: Martina_m
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 451
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Jag har en hoppsadel & en dressyrsadel till min häst. Dressyrsadeln ligger jätte bra på honom men hoppsadeln däremot ikke:/ har lämnat...
Svar
8
· Visningar
5 515
Senast: zabby
·
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade...
2
Svar
32
· Visningar
3 372
Senast: Wiszca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar