extra sadel - men vad?

Sv: extra sadel - men vad?

Det låter som ett klart fall för en syntet.:D
Har du sen bara två sadlar till två hästar har du nog användning för en extrasadel oavsett, antar att de är lika i ryggen då du har en av varje och då är det ju inget större problem.

hon är en kompis sen några år(min pappa och hennes mamma var ihop en kort sväng) tiilbaka som frågade om inte hon kunde få börja rida min ena häst då pappa talade om att ja hade köpt en till och hade 2 stycken.

då jag skulle koncentrera mig lite på utbildningen av den nya hästen så tyckte ja väl att de var okej att hon red "gammel hästen" då ja inte ville rida den nya själv ute då hon var/är lite opålitlig. sen har det väl bara rullat på så där i perioder, hon rider en period sen blir det uppehåll och så rider hon en period igen tyvär.

jag tar inget betalt utan hon rider grattis då jag inte hinner rida bägge varje dag och tycker det bara är bra om gammel tant kommer ut i skogen och lunkar några gånger mellan mina träningar och tävlingar. hon har sagt att hon kan hjälpa mig om ja inte skulle hinna med stallet ibland men när ja väl frågar så passar det inte henne eller så lovar hon och sen glömmer bort det.

pengar har hon inga och hon har ingen kunskap om hur saker och ting ska sittanså törs inte låta henne sköta det själv. utan ja köper och passar in sakerna på hästarna.

nej det måste väl hon egentligen inte. mest för att hästen ska få komma ut lite mer än vad ja hinner/orkar ibland. det är bara gammel tant hon rider då den andra är 9 år och precis börjat den grundliga inridningen på och hon som sagt är väldigt opålitlig mellan varven( hon bockar av mig titt som tätt, samt stegrar och bråkar en del) så ingen annan törs rida henne och hon bara tillåter mig på ryggen nu äntligen efter nästan 3 år.

Det låter som ett klart fall för en syntet.:D
Har du sen bara två sadlar till två hästar har du nog användning för en extrasadel oavsett, antar att de är lika i ryggen då du har en av varje och då är det ju inget större problem.

ja kände ja med att syntet vore bäst både för mig och henne.
dom är jätte lika i ryggen, den ena kanske någon cm längre i ryggen bara.
Älskar dressyren då ja sitter som klistrad och har bra stöd för skänkel men då ja rider med säkerhetsväst ute så tar den tyvär i bakvalvet på sadeln så ja sitter inte så bra när den yngre hästen håller på och dummar sig och har svårt att rätta upp mig. därför ja funderar på en allroundsadel med lite lägre bakvalv. på dressyrträningarna rider jag utan västen så där det inga problem fast hon kan dumma sig lite mellan varven.

*kl*

ja, hur viktig är hon egentligen?

Vet att det är svårt att hitta vettig ridhjälp, men så svårt kan det inte vara att hitta någon mer seriös än henne!? :crazy:

jag hade blivit tokig....

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 284
Senast: Aifos
·
Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka